Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
Hur i helafriden får man till detta, har köpt en ny fjärr till fjärrstarten men får ine detta att lira.
Har tagit bort minuspolen, hållit inne offknappen 5 sek men inte fn tar bilen emot den iaf ?
Måste man rota fram styrenheten och resetta denna ?
Användarvisningsbild
av CarMan
Mins inte, men det står väll i instruktionsboken.
har förmig att det var lättare att rycka kabeln på styrenheten, som sitter i nederkant på höger A-stolpe
Användarvisningsbild
av AndersP
Cox skrev:Hur i helafriden får man till detta, har köpt en ny fjärr till fjärrstarten men får ine detta att lira.
Har tagit bort minuspolen, hållit inne offknappen 5 sek men inte fn tar bilen emot den iaf ?
Får man fråga varför du köpt en ny ?
Min ett år gamla sluta fungera, den gick inte att koppla in.
Fick en ny på garantin....och den fungerar
Sen är det ju problem med batteriet men det är en annan historia ??:-/
av Cox
AndersP skrev:
Cox skrev:Hur i helafriden får man till detta, har köpt en ny fjärr till fjärrstarten men får ine detta att lira.
Får man fråga varför du köpt en ny ?
Min ett år gamla sluta fungera, den gick inte att koppla in.
Fick en ny på garantin....och den fungerar
Sen är det ju problem med batteriet men det är en annan historia ??:-/
Förra ägaren hade slarvat bort den...suck men kan förstå då dom är hur små som helst. Dock så har jag inte lyckats få denna att prata med bilen ännu. Styrenheten satt inte monterad enligt anvisningarna på A-stolpen kablaget går in under handsfacket. orkade inte börja skruva bort detta i dag för att komma åt styrenheten om man nu måste dra loss dessa för att få en nollad fjärr att funka. kanske det blir morgondagens projekt :D
Användarvisningsbild
av AndersP
Vad kostar fjärren ?
Användarvisningsbild
av CarMan
föra ägaren kan j ha "slarvat bort" fjärren.

Läs drog en rövare då styrenheten pajat...?
av Cox
Någon som vet om säkringarna till värmaren sitter i torkardiket eller i ordinarie säkringslåda. Har letat i instruktionsboken men där hittar jag inte dessa...
av Cox
CarMan skrev:föra ägaren kan j ha "slarvat bort" fjärren.

Läs drog en rövare då styrenheten pajat...?
Förstår inte vad du menar med drog en rövare, ingen privat person har ägt denna bilen. Säljare som haft den
fullservad med fullhistorik. Allt som är gjort med denna bil finns det papper på.
Cox skrev:Någon som vet om säkringarna till värmaren sitter i torkardiket eller i ordinarie säkringslåda. Har letat i instruktionsboken men där hittar jag inte dessa...
Den sitter i torkardiket.

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]

Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]