Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FWH
Bra fråga.

Den uträkning jag fick från Bilia tillsammans med offerten verkar stämma mot skatteverket, men inte mot denna sida, den verkar hamna på tok för lågt.

Ett uppenbart problem med länken är att man bara kan välja motor och utrustningsnivå, inte lägga på värdet för ytterliggare utrustning.

Bränslepriserna verkar också låga. Var tankar man E85 för 8.89 just nu?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
marwar skrev:Här skulle en D3 V70 Summum kosta mig 1431 kr i månaden.

Den där kalkylen är ju helt total bizzare.....

Fy fan i helvet :shock: :shock: :shock:

Min XC70 D5 kostar mig ca 5500-6000 i månaden + bränsle som tjänstebil
av Steff 99
Både Volvo.s egenhemsida och Bilias är rena parodin, när det gäller denna typ av info.
Bilias prislistor är uppdaterade i slutet av Novemeber står det , men priserna på exv. XC 60 har inte gällt sedan i somras.

Det verkar som utveckling och uppdatering görs av någon praktikant som de kallar in någon gång om året vare sig det behövs eller inte.
Användarvisningsbild
av Guligan
Du anger din skattetabell och din inkomst i kalkylen, med skattetabell 32 och enbart kommunalskatt så stämmer nog kalkylen alldeles utmärkt. När jag körde efter mina förutsättningar så landar nettokostnad på samma bil på 2595 kr/månad.
Användarvisningsbild
av FWH
Man kan korrigera bränsle kostnaden manuellt också, men inte lägga på värdet av extra utrustning.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Guligan skrev:Du anger din skattetabell och din inkomst i kalkylen, med skattetabell 32 och enbart kommunalskatt så stämmer nog kalkylen alldeles utmärkt. När jag körde efter mina förutsättningar så landar nettokostnad på samma bil på 2595 kr/månad.
Hur kan du landa så lågt ??? Till att börja men: företaget väljer ju om man ger mig en bil eller 5500 kr i handen, det går ju jämt ut för dem pengamässig, bara där blir ju kostnaden lätt de nett 2595 kr du nämner.

Jag hat aldrig hittat ett företag som dela ut gratisbilar, man kan ju välja att ta bilen eller få pengarna i näven och köra med egen bil i stället

Sn blir det ju en rejäl förmånsskatt som tillkommer.
av Enzo
VolvoB20 skrev:
marwar skrev:Här skulle en D3 V70 Summum kosta mig 1431 kr i månaden.

Den där kalkylen är ju helt total bizzare.....

Fy fan i helvet :shock: :shock: :shock:

Min XC70 D5 kostar mig ca 5500-6000 i månaden + bränsle som tjänstebil
Det där kan ju inte vara din skatt på förmånsvärdet. Du vet väl att man bara betalar ca. hälften av förmånsvärdet i skatt.
av Enzo
VolvoB20 skrev:
Guligan skrev:Du anger din skattetabell och din inkomst i kalkylen, med skattetabell 32 och enbart kommunalskatt så stämmer nog kalkylen alldeles utmärkt. När jag körde efter mina förutsättningar så landar nettokostnad på samma bil på 2595 kr/månad.
Hur kan du landa så lågt ??? Till att börja men: företaget väljer ju om man ger mig en bil eller 5500 kr i handen, det går ju jämt ut för dem pengamässig, bara där blir ju kostnaden lätt de nett 2595 kr du nämner.

Jag hat aldrig hittat ett företag som dela ut gratisbilar, man kan ju välja att ta bilen eller få pengarna i näven och köra med egen bil i stället

Sn blir det ju en rejäl förmånsskatt som tillkommer.
Har man låg lön, dvs där lön plus förmånsvärdet hamnar under gränsen för statlig skatt, ja då blir det ju bara kommunalskattesatsen på förmånsvärdet, dvs runt 30%, då hamnar man så lågt.

Blanda inte in ev. löneavdrag i diskussionen, det har inget med förmånsvärdet och beskattningen på det att göra.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Enzo skrev:Blanda inte in ev. löneavdrag i diskussionen, det har inget med förmånsvärdet och beskattningen på det att göra.
Läs på volvosidan trådskaparen länkar till, Den heter "Räkna ut vad det kostar"

Där fyller man i på sida nummer 2 hur stort löeavdrag man drabbas av.

Självklart måste man göra det för att få fram vad bilen kostar som tjänstebil. Det har inget att göra med sammanblandning, det är för att få veta vad det kostar i reda pengar.
Tjuvström V70 2005

Se edit ovan :-) Då är vi på […]

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gick[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Med det felmeddelandet borde det finnas felkod men[…]

Köp ny lampa hos auktoriserad ÅF. Om […]