Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Hej

Hade min bil inne på Service 2.0 nyligen.

När jag idag skulle göra rent på mattan på förarsidan såg jag att Service/OBD-kontakten vid "vänsterknäet" sitter helt öppet, ska det inte vara en lucka för kontakten?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Det stämmer! Det finns ingen kontakt men man tänker bara på det när man böjer sig ned.

Jag har dock varit med om att cig.proppen varit borta efter service på de kan vara bra att kolla:)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Fan vad konstigt, det är ju slitsar för klackar och uttag för "låsflärp" från luckan.

Är sericetecknikerna eller bilmontörerna som inte orkar sätta dit luckan ? Eller har volvo toksparat här
Användarvisningsbild
av opA
Sitter "öppen" på min V50 med.
Användarvisningsbild
av 164E
Jag frågade om denna lucka strax efter att min bil levererats och svaret var att det inte skall finnas någon. Har också kollat på andra bilar och även de har saknat lucka.
Användarvisningsbild
av AndersP
Jag undrade också om detta
Kollade för ett tag sen på en sprillans ny V70 i hos UM Akalla, det saknades därockså så jag antar att det inte finns nån helt enkelt
av dannesk
Volvorookie skrev:Finns det någon lucka på Volvo XC70 från 2015?
Nej, för det ska inte sitta någon där. Varförbehöver man alls lucka, för det är ju inte varje dag man sitter på golvet och tittar upp så man störs av uttaget.
Missljud -22 V60 T6

Låter ju som en gammal boxer-folka.

Glappande drivaxel

Hur gick det för dig med problemet, har samma[…]

EX60

Kommer det nånsin riktigt soltak till EX60? […]

Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]