Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nystrom
Har kolla på Xenonkungens hemsida och undrar vilket kit ska man välja?
Gäller till halvljuset på min V70 II 2008.........

Kikat på Canbus 50W Xenonkit med h7r 6000k .... Eller blir de till att blända alla? Ska man gå på 35w kitet?
av greenbay
Ge f-n i att konvertera på halvljuset!!!!
/greenbay
Användarvisningsbild
av OptimusPrime
Hej, tipset är 50 W Canbus-kit med H7R-lampa. Då bländar du inte andra. Den har jag och den funkar suveränt bra. Köp inte 35 W, då får du problem med CEM-modulen (känner av att lampan drar för lite ström och stänger av den). I CEM-modulen finns det en automatsäkring men den pallar för detta Xenonkit. Men det är ändå på egen risk, en ny CEM kostar ca 10 000.
Användarvisningsbild
av Variosboy
SA4AQS skrev:vist fungerar det, men du måste ha automatisk nivå relering och högtrycks rengöring för att få använda det på halvljuset och har du inte det ja då bländar du alla du möter. Och möter du då mig så riskerar du att bli bländad av mitt helljus =)
Funkar gör det, men tillåtet är det inte för det.. Verkar vara en vanlig missuppfattning att man får konvertera bara man har automatisk nivåreglering och högtrycksrengöring, men så är det inte..
av Kluster
Dagligen möter jag bilister som har xenonkonverterat sina halogenstrålkastare med vanliga reflektorer och det bländar så in i Norden mycket! Oavsett om det är klarglas eller inte. Det är ungefär som att möta en bil med halvljus+dimljus (som är felinställda)....
av Moody
Kanske är glasklart för alla men bara för att förtydliga: Kravet på automatiskt nivåreglering avser inte nivåreglering på bilen utan det ska vara automatisk nivåreglering på strålkastaren.
av nystrom
OptimusPrime skrev:Hej, tipset är 50 W Canbus-kit med H7R-lampa. Då bländar du inte andra. Den har jag och den funkar suveränt bra. Köp inte 35 W, då får du problem med CEM-modulen (känner av att lampan drar för lite ström och stänger av den). I CEM-modulen finns det en automatsäkring men den pallar för detta Xenonkit. Men det är ändå på egen risk, en ny CEM kostar ca 10 000.
Okay.. Tackar
Vilken färgtemperatur valde du?
4300k eller 6000K?

, så jag kan dra 300 kg mer jämf&oum[…]

S80 -99 styrservo

Nej det ska inte vara så, det som lossnat sk[…]

Låter som att det skulle vara motorn eller s[…]

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]