Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FWH
Hoppas att det inte redan finns en lång tråd om detta, jag hittade den iallafall inte... :oops:

Jag har läst trådarna om att de sista V70 2,5 FT R-design är beställda - men kommer den tillbaka? :?:

Jag pratade med en Volvo handlare idag som påstod att V70 2,5FT kommer att återuppstå i början på nästa år med något modifierad motor. 8)

Jag försöker säkerställa om detta verkligen är korrekt, är det någon annan som hört något om detta? ?:-/

Eller måste jag beställa en 9-5 Biopower... :roll:

Tack på förhand! :D
Användarvisningsbild
av crumpets
T4F kommer att ersätta den. Mao en rejält mycket mindre och klenare motor. Soppaförbrukning är mig veterligen ej officiellt ännu, men de borde ju sikta på att matcha audis under litern på e85.
Användarvisningsbild
av FWH
Tack! :-)-)

Ok, mindre effekt, men det är iallafall en E85 motor på gång till V70. :D

Har du någon uppfattning om effekt på den, man skulle väl gissa att det är ungefär samma 180hk som i T4?

Någon idé om när den kommer och om den kommer att kunna fås med automat?

Vet du om den även kommer på V60 (ja, jag vet fel del av forumet..)?
Användarvisningsbild
av crumpets
Är rätt säker på att den kommer gå att få både med automat och till v60. Det har ju e85arna gjort förut. Effekt har jag ingen aning om men volvo ger väl inte extraeffekt på e85 som saab? Eller gör man kanske det?
Användarvisningsbild
av FWH
Tack, igen! :mrgreen:

Vanliga T4:an finns ju med automat, så det är nog ganska sannolikt.

Någon som har någon information om tidsramarna för E85 tillbaka i V70 och möjligtvis till V60?
av viktore
Det är nog inte omöjligt att en bensinfemma återigen hamnar i motorutbudet. T5 i C30/S40/V50 är numera euro5 och en "ny" T5 (250hk/400nm) säljs med S60 i nordamerika.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
T4F kommer att ha att beställa nu i vår. Tyvärr verkar det bli den enda E85:an. Jag hade hoppats på T5 också men enligt Volvocars finns inga sådana planer. Kommer dock bero på vad de nya miljöbilsreglerna säger.
Användarvisningsbild
av FWH
Hittade denna tidningsartikel:
http://www.sydsvenskan.se/bil/article12 ... 60.html%20
som påstår att T4F kommer till sommaren i V60, risk att det är samma tidsrammar för V70n...

Hittade länken i denna tråd om S/V60 motorer:
http://89.221.240.100/forum/viewtopic.p ... bbb922e311

MEN - TV påstår till våren...
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... /index.xml
återigen V60, inte V70 dock
Användarvisningsbild
av betterlead
Enligt min säljare ska man ta upp produktionen av 2.5FT igen. Möjligen endast just med R-designpaketet. Priset som låg på 299 900 kr blir dock något uppjusterat.
Användarvisningsbild
av FWH
betterlead skrev:Enligt min säljare ska man ta upp produktionen av 2.5FT igen. Möjligen endast just med R-designpaketet. Priset som låg på 299 900 kr blir dock något uppjusterat.
Ja, det var just det "min" säljare sa också. Hörde du någon info om när?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Nu är det bytt tre uppsättningar. Tv&ari[…]

Nytt är nog omöjligt, men finns kanske[…]

Precis. Så gjorde jag med det senaste tillbe[…]

När det gäller rost: -Borsta bort med st[…]