Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sundance
Hej,
Enligt spec skall det ligga med "R-design Exklusiva Tygmattor" till en V70 2.5FT R-Design

Jag fick en påse med tygmattor samt standard gummimattor låg i bilen..
När jag kollade "R-design" tygmattorna nogrannare ser de ut som vilka tygmattor som helst.
Inget exclusivt, inget R-design, inte ens ett Volvo märke på mattorna..

Har jag fått fel? Eller är R-design mattorna jämngråa och trista?
av lobbysleeper
Enligt tillbehörskatalogen

Standardmatta
Bild

R-design:
Bild

Vilken har du?
av Sundance
Hehe.. Jo jag har fått rätt mattor...
Ränder på tvären istället för på längden... det är ju sportigt värre :mrgreen:
Förväntade mig faktiskt något liiite fräckare, typ tvåfärgat, med R-design logga..som matchar pedalerna..
Men, men, det hade inte påverkat mitt val... jag är ändå supernöjd !!

Edit: jag citerar: "Mattan ger din bil ett fräckt och unikt utseende, för den som vill göra sin bil mer sportig och personlig." asg
Användarvisningsbild
av rdesign11
Håller med. Ingen wow-upplevelse men det är ju inte i mattorna det sitter :)
Användarvisningsbild
av Honke
Freeman, jag hoppas du skojar :shock: Skandal om mattan inte håller längre än så...
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
freeman skrev:Efter 4500 mil hade det blivit ett hål i mattan där man har hälen... Kvalité
Jag kan slå det. 2 uppsättningar R-designmattor på 1000 mil. Gummeringen på baksidan där man har hälen vittrar sönder. Nu har jag "textilmatta Sport" istället. Mycket bättre kvalité, samtidigt som den är betydligt snyggare med t.ex XC60 inpressat. Jag kör ju då XC60 R-design givetvis.
av Arese
Öh, hur lyckas du med det? La i hustruns gummimattor häromdan. R-design mattorna såg som nya ut trots 2500 mil i högklackat...

Fast vi har ju hört att du har tung högerfot :wink:

Mvh
Arese

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]