- ons 01 dec 2010, 08:37
#471707
Hej,
Körde förut S80N MY07 och i stort sett oavsett hur kallt det var ute (ner till -18 iaf) så när jag hade ställt tiduret på tillsatsvärmaren så var rutorna i stort sett helt isfria och kupén var genomvarm när jag kom ut till bilen.
Bytte i somras till V70 MY11 D3 och konstaterar att den inte värms upp alls lika mycket. I morse, -14, var drygt halva framrutan ren, små fläckar på främre sidorutorna var rena och sen inget mer. Kupén var ljummen.
Om jag startar helt kallt tar V70'n dessutom mycket längre tid på sig att bli genomvarm.
Är det lägre effekt på de nya värmarna? Är det för att det är en kombi med större luftvolym inuti? Kan det vara nåt fel som är trasigt? :???:
Hur fungerar det för er andra med MY11 D3'or?
MVH
//Mr T
Körde förut S80N MY07 och i stort sett oavsett hur kallt det var ute (ner till -18 iaf) så när jag hade ställt tiduret på tillsatsvärmaren så var rutorna i stort sett helt isfria och kupén var genomvarm när jag kom ut till bilen.
Bytte i somras till V70 MY11 D3 och konstaterar att den inte värms upp alls lika mycket. I morse, -14, var drygt halva framrutan ren, små fläckar på främre sidorutorna var rena och sen inget mer. Kupén var ljummen.
Om jag startar helt kallt tar V70'n dessutom mycket längre tid på sig att bli genomvarm.
Är det lägre effekt på de nya värmarna? Är det för att det är en kombi med större luftvolym inuti? Kan det vara nåt fel som är trasigt? :???:
Hur fungerar det för er andra med MY11 D3'or?
MVH
//Mr T