Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RonnyRaw
Goddag.

Försökte rengöra min vindrutetorkare igår men det ville sig inte alls. Kommer ingen spolarvätska och inte ur den bakre heller.

Strålkastarspolaren fungerar klanderfritt men det andra vill sig inte.

Har hällt i rent koncentrat, funkar inte. Står nu med motorvärmare på (elkontakt, inte dieselvärmare) men jag va och kollade för en stund sedan men än så länge inget resultat. Har dragit ur slangarna ur munstyckena men kommer inget då heller.

Det hörs ett klickande ljud från säkringsboxen under handsfacket när jag drar bak "armen" för spolarna. Sade detta till en verkstadsgubbe men han trodde helt och hållet på att det frusit sig.

Pumpen låter som den skall.

Erfarenheter? Teorier??
av Tartryffel
Ställ bilen i ett varmgarage. Har du en ispropp så släpper den inte av motorvärmaren så kallt som det är i hela landet nu.
Meninglöst att leta andra fel innan du testat det eftersom det är så mycket mer troligt. Rent koncentrat tinar ju för övrigt inte upp isen i slangarna eftersom det bara ligger i behållaren just nu.
av Novis01
Varmt vatten löser isproppar ganska bra :wink:
av RonnyRaw
Körde varmvatten direkt från vattenkokarn, inget resultat där heller. Kanske skall ta mer iofs.

Tänkte dra en biltvätt i helgen med lite varmt vax och liknande så kanske den återhämtar sig, om inte får jag leta upp nåt jäkla varmgarage. Köerna på dem där jag bor är inte korta direkt.
av Novis01
RonnyRaw skrev:Körde varmvatten direkt från vattenkokarn, inget resultat där heller. Kanske skall ta mer iofs. ...
Varmvatten funkar bra om "proppen" sitter i munstycket. Du kan kanske prova att värma slangar mm. med hårfön?
av RonnyRaw
V70 2,5FT -11

Det är nog mitt egna naiva fel. Spolarvätskan direkt från bilhandlaren, dom snåla jäklarna gör väl en 80/20 blandning. :wink:
av anderc
RonnyRaw skrev:V70 2,5FT -11

Det är nog mitt egna naiva fel. Spolarvätskan direkt från bilhandlaren, dom snåla jäklarna gör väl en 80/20 blandning. :wink:
Konstigt. Det brukar vara så j....a noga vid service så de tom tappat ur min snålblandning(sommartid) och fyllt på så det skall bli rätt.
A
Varmgarage is da shit!!!!!

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]