Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har beställt en ny V70 2,5FT och har precis fått veta att jag ska kunna hämta den drygt 7 veckor efter att jag beställde den (3 veckor kvar). Känns lite som ett rekord - de flesta som väntar, verkar ha många fler veckor i kön.

Hur är det, ni som har beställt en V70 2,5FT (eller annan V70) som inte fanns i lager, har ni också fått en snabb leveranstid, eller är 7 veckor normalt just nu?
Stämplar nu in på 12e veckan, börjar likna en normal graviditet :)
Bilen fortfarande inte ens byggd...

Kan bero på färg och utrustningsval att man får vänta... Du kanske inte svävade ut med lite udda tillval? Och inte gjorde några ändringar efter att ordern var lagd?
lobbysleeper skrev:Kan bero på färg och utrustningsval att man får vänta... Du kanske inte svävade ut med lite udda tillval? Och inte gjorde några ändringar efter att ordern var lagd?
Ja, jag har inte speciellt många tillval. Metallic, Businesspaket, elmanövrerbart förarsäte och infällbara ytterbackspeglar, Nokian Hakkapeliitta 7 dubbdäck o lite andra småsaker bara. Jag har inte ändrat något sedan beställningen, men det tog bara 12 dagar från beställningen tills sista ändringsdagen passerades och det känns ovanligt snabbt, eller?
Förmodligen hade din ÅF redan "beställt" bilen sedan tidigare (dessa bilar tog slut i oktober nån gång), men du hann göra dina ändringar innan den spikades med deras sedan tidigare spec.
lobbysleeper skrev:Förmodligen hade din ÅF redan "beställt" bilen sedan tidigare (dessa bilar tog slut i oktober nån gång), men du hann göra dina ändringar innan den spikades med deras sedan tidigare spec.
Ja, så var det. Dom hade beställt en hel hög (10-12 st, tror jag), som var ändringsbara på det mesta. Det förklarar ju det hela. Inte så konstigt att det går fortare att få denna än en bil "som inte finns" när man beställer.

Hoppas att din sätter lite fart. 12 veckor o fortfarande väntan, är en lång tid när man väntar på något så kul som en ny "skräddarsydd" bil. Fast just nu med så mycket snö som vi har här där jag bor, kan det kvitta o hämta på ett tag...
sandberg80 skrev:Jag har ju ungefär samma läge som du. Jag beställde nog sista veckan i Oktober tror jag och får min prel 21/12.
Gjorde du några tillägg/ändringar när du beställde eller efteråt?
epostaren skrev:
sandberg80 skrev:Jag har ju ungefär samma läge som du. Jag beställde nog sista veckan i Oktober tror jag och får min prel 21/12.
Gjorde du några tillägg/ändringar när du beställde eller efteråt?
Ändrade ingenting utan körde på den spec jag ville ha från början. Vet faktiskt inte när sista ändringsdag var heller. Ändringar ska ju inte påverka direkt, utan det finns ju ett sista ändringsdatum och efter det går det ju inte att ändra.

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]