Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Har nyligen uppdaterat min Iphone 4 till senaste iOS 4.2.1. Har tidigare funkat bra med min Volvo
HP Stereo. Nu får jag bara felmedd. att kan inte läsa usb?? Någon som råkat ut för samma? Jag har provat att
starta om telefonen, kombinerat olika att etc starta steron först sedan iphonen.... Inget funkar.
Bilen är en XC70 MY11 med "high" performance stereo. Ha det gott!
Fick det här svaret i dag
Hej xoxo

Tack för ditt mail!

Vi är medvetna om detta problemet som dessvärre lett till att iOS 4.2.1 som kom under måndagseftermiddagen förra veckan orsakar en kompabilitetsstörning tillsammans med bilens iPod interface. I dagsläget finns dessvärre ingen lösning. Man tittar i dagsläget på detta för att se vad man kan göra från Volvos sida - dock finns tyvärr ingen information tillgänglig om det kommer eller lösning eller när. Dessvärre kan vi inte heller veta vad Apples mjukvaror innehåller och vad det innebär för tredjepartsutrustning förrän vi får feedback från marknaden. Apple har dock själva bekräftat problemet och är medvetna om detta, läs mer här:
http://discussions.apple.com/thread.jsp ... 1#12678811
Med vänlig hälsning
Krister Darner
Kundsupport

Volvo Car Nordic
Dept. 12510/VAKHC2S
SE40531 Gothenburg
Sweden
Har själv Aijfåne 4 och XC70 -11, funkar klockrent.
Fick dock tips av säljaren om ev lösning, värt att pröva kanske.
Gå in i verktyg,inställningar,allmänt,återställ och klicka i återställ nätverksinställn.

Mvh Håkan
Zmurfen skrev:Har själv Aijfåne 4 och XC70 -11, funkar klockrent.
Fick dock tips av säljaren om ev lösning, värt att pröva kanske.
Gå in i verktyg,inställningar,allmänt,återställ och klicka i återställ nätverksinställn.

Mvh Håkan
Hej Håkan
du strömmar eller? du är inte ansluten via kabel i bilen?
xoxo
Ja, iphone som annars är kanon..... Dock inte Apples mjukvara! Tydligen händer detta inte på s/v 60, som tydligen har en stereo tillverkad av Alpine? F.ö. Funkar det inte heller med iPad eller iPod med samma mjukvara. Suger riktigt då jag mest lyssnar på iphonen. Provade på en BMW o en merca där det funkade klockrent. Hjälper ju dock inte..........
eos1ds skrev:Ja, iphone som annars är kanon..... Dock inte Apples mjukvara! Tydligen händer detta inte på s/v 60, som tydligen har en stereo tillverkad av Alpine? F.ö. Funkar det inte heller med iPad eller iPod med samma mjukvara. Suger riktigt då jag mest lyssnar på iphonen. Provade på en BMW o en merca där det funkade klockrent. Hjälper ju dock inte..........
Detta är ju smällar man får ta när man slänger sig över varenda mjukvaruuppgradering oavsett om det är en dator el telefon(kanske även bilar, men vet inget om detta). Jag gillar sälv att uppgradera till det senaste men det har ju ett pris som man ibland får betala, som i det här fallet.

Kommer säkert en uppdatering snart som löser detta (i hope)

// Andreas

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]