Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som ni vet så har ju dagens V70 AFV ett ytterst begränsat bagageutrymme då man placerat gastanken på ett något märkligt sätt. Jag tror att det är en "after market" lösning gjord av ett externt företag. Jag undrar om det är någon som vet när det kommer in "riktig" AFV dvs en AFV tillverkad rakt igenom av Volvo och med ett normalt lastutrymme?
Användarvisningsbild
av Mats
Jag skulle tippa på att ingenting ändras på nuvarande V70 modell.
När nya modellen kommer någongång så får man hoppas att dem har tänkt gas från början och kan göra en bättre design.
Det kommer inte att komma nån volvo byggd gasbil. (inte på de bilar som i dag finns i produktion)
gasbilen i dag byggs av ett extärnt företag med namnet AFV
AFV tar en helt leverasnklar bil, o skruvar sär, för att montera in sian grejor. sen skruvas den ihopp igen.
Jag var själv inne på en gasbil innan men när jag fick se den så gick den bort. Helt otroligt dålig lösning. Hade varit bättre om gastanken kunde vara inbyggd från fabrik. Det har tex Passat gjort.
Tror knappast AFV har möjlighet att lösa detta på ett annorlunda vis utan att byta tank. Glöm inte heller att denna modell inte går att köra på etanol som de lovade i press-releaserna. Synd men sant.
rdesign11 skrev:Jag var själv inne på en gasbil innan men när jag fick se den så gick den bort. Helt otroligt dålig lösning. Hade varit bättre om gastanken kunde vara inbyggd från fabrik. Det har tex Passat gjort.

ja det hade varit bättre, men då hade nog gasbilen kostat 1-200 000:- mer än idag.
Jag tycker de kunde gjort en mer konsekvent gasbil utan egentlig bensintank. Ett par, tre rejäla tuber bara. Visst, svårt att köra norr om Gävle men vem har ärende dit?
StringerBell skrev:Jag tycker de kunde gjort en mer konsekvent gasbil utan egentlig bensintank. Ett par, tre rejäla tuber bara. Visst, svårt att köra norr om Gävle men vem har ärende dit?

Det är 3 kompsit tuber i bilen som det är idag.
Förnärvarande går det inte att göra tryckbehålalre som tåll 200 bars tryck & som är krocksäkra, som är formsydda. Utan tuberna får vanlig tub form.
Detta gör att det är skrymande att plasera dom nånstans & att dom inte får plats varsomhelst
Det känns som Volvo halkar efter mer och mer jämfört med en del konkurrenter. Volvo har då ingen riktig gasbil och ej heller etanolalternativ (ryktas dock att det kommer första halvåret 2011). Jag tror V70 kommer sjunka tungt i försäljningsstatistiken framöver.

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]

Ja, det är väl dags för mig att sv&[…]

Ford explorer då? Är ju en rebadgad VW,[…]