Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrplasma
Nu är den på intågande!
Jag har inte bestämt mig om jag ska ta fast elller delbart drag?
Bilen är svart metallic och jag har hört att kåpan på delbara draget till R-design ser ut annorlunda!
Finns det någon som kan visa hur den ser ut? Tycker att plastkåpan ser lite klumpig ut!

?:-/
Jag köpte själv en ny v70 och valde rätt fort fast drag för det är inte snyggt men snyggare än stora plastlocket som är större än halva bilen. (min åsikt) Men det är då alltså inte en R-design. Och den bilden jag såg som Mange hänvisade till som nu är borta. Så ser det faktiskt helt ok ut enligt mig. Så till R-design hade jag valt avtagbart drag. 8)

Virigt men det jag ville ha sat står i sista meningen :shock:
Jag köpte ett avtagbart drag på mekonomen som inte syns när man tar bort det... (Ingen synlig stor kåpa med andra ord)
Monoflex var märket och man fäller upp el-kontakten när man inte använder det så den försvinner också...

Har dock inte r-design.... Men de borde fungera lika bra?

De är ett tips i alla fall...
nystrom skrev:Jag köpte ett avtagbart drag på mekonomen som inte syns när man tar bort det... (Ingen synlig stor kåpa med andra ord)
Monoflex var märket och man fäller upp el-kontakten när man inte använder det så den försvinner också...

Har dock inte r-design.... Men de borde fungera lika bra?

De är ett tips i alla fall...
Det Monoflex hade jag på min Astra -09. Avtagbart. Precis som du säger så va det enda som blev kvar elkontakten som man fällde upp under stötfångaren.

Dock ska jag till lägga att Monoflex har fått kritik på bilprovningen för att det kommer lätt upp grus (även om man använder skyddet) och får då problem med att sätta på draget så det sitter riktigt. Jag själv hade inte det problemet eftersom det va en "ny" bil men om man sköter det så ska man nog inte få problem i längden.
En del ÅF verkar köra med samma vanliga dragkåpa som övriga V70 utan r-design...
Bild

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]

Om du orkar kan du leta i sprängskisserna p&a[…]