Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pm922
Bilder på delbart på r-design? Tycker kåpan är skitful på nerlackade bilar men R-design är ju svart precis runt draget. Vet inte hur jag vill göra, har bestämt mig en gång för fast men det går ju fortfarande att ändra eftersom det monteras av ÅF. Hade krångel med min delbara på min förra V70. Ångest!!! :roll:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Delbart = halvfult!
Fast = helfult!

MEN, det är vad jag tycker, och du ska inte lyssna på det, eller vad någon annan har å säga för den delen heller, du ska köpa det DU vill ha! :wink:

Beträffande krånglet så har jag inte hört nån med V70II som haft krångel med det delbara, borde finnas någon tråd om det här i så fall, men det finns icke!
av greenbay
Och för att minska skaderisken vid en eventuell påkörning bakifrån, välj delbart!
Håller fortfarande på med sjukgymnastik efter 6 månader sedan jag blev påkörd. Ryggen ibland smärtfri, nacken har jag ständig värk i.
Hade jag haft en delbar (och demonterad) krok, hade smällen blivit mjukare. Nu blev det så att jag blev påkörd 2 gånger, han som körde på började väja, så han stukade först draget, och därefter rammade han höger bak.
/greenbay
Användarvisningsbild
av rdesign11
greenbay skrev:Och för att minska skaderisken vid en eventuell påkörning bakifrån, välj delbart!
Håller fortfarande på med sjukgymnastik efter 6 månader sedan jag blev påkörd. Ryggen ibland smärtfri, nacken har jag ständig värk i.
Hade jag haft en delbar (och demonterad) krok, hade smällen blivit mjukare. Nu blev det så att jag blev påkörd 2 gånger, han som körde på började väja, så han stukade först draget, och därefter rammade han höger bak.
/greenbay
Det var mycket tråkigt att höra. Jag har dock alltid trott att ett fast drag är mycket bättre än delbart i avseendet skaderisk när man blir påkörd bakifrån. Finns det fler källor om detta?
Användarvisningsbild
av mange69
Fast drag ger ingen deformationszon (hög fart), men det skyddar bra mot parkeringsskador (låg fart).
Tycker själv att delbart är bra. Då slipper man skita ner sig och slå sig på smalbenen varje gång man ska lasta bilen eller bara gå runt den i ett något trångt garage. Kåpan är mindre ful än att alltid ha draget på plats. Det är mina åsikter.
Användarvisningsbild
av poseidon
rdesign11 skrev:
Det var mycket tråkigt att höra. Jag har dock alltid trott att ett fast drag är mycket bättre än delbart i avseendet skaderisk när man blir påkörd bakifrån. Finns det fler källor om detta?
Våra tjänstebilsregler förespråkar delbart just pga detta.

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]