Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Spongebob
Volvo har som bekant begåvat v70 F modellerna med motorvärmare (så att de startar på vintern), men inte med kupe uttag.
Är det svårt att montera detta själv eller kostsamt hos verkstaden?
av steffesa
Hej
Jag köpte en Defa 700/1400W som VAG hade kampanjpris på, 299:-
Det tog inte många minuter att montera den i närheten av uttaget på passagerarsidan, förborrade små hål åt dom 3 skruvarna till fästet.

*korr, sorry ser nu att det är uttaget du frågade efter :oops:
Det sitter originalmonterat på min*
Användarvisningsbild
av P1800
Det brukar vara bra monteringsanvisningar och förberedda hål på Volvos bilar. Den senaste jag monterade på var V70N -02. Man behöver förmodligen komma under bilen för att ansluta förgreningsstycket på den fördragna elvärmaren som du redan har i bilen. Inget direkt svårt jobb före den som har lokal och lite mekarvana. Om du söker på forumet kan du hitta montageanvisningen så att du vet vad du ger dig in på. Som regel brukar jobbet vara mindre komplicerat när man har delarna i handen än vad det verkar när man bara löser i instruktionen.
av Fjolnir
Spongebob skrev:Volvo har som bekant begåvat v70 F modellerna med motorvärmare (så att de startar på vintern), men inte med kupe uttag.
Jag vill själv ha ett kupéuttag monterat. Ringde min Volvoverkstad och de ville ha lite drygt 2 200 SEK, och det tycker jag låter dyrt.
av lobbysleeper
jaså? tycker det är ett rimligt pris för 1-2 timmars(?) jobb inkl material.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Fjolnir skrev:
Spongebob skrev:Volvo har som bekant begåvat v70 F modellerna med motorvärmare (så att de startar på vintern), men inte med kupe uttag.
Jag vill själv ha ett kupéuttag monterat. Ringde min Volvoverkstad och de ville ha lite drygt 2 200 SEK, och det tycker jag låter dyrt.
I det priset måste material ingå, och bra sådant dessutom, men helt orimligt är det väl inte.. Det är ju Volvo-åf trots allt.. :wink:
av Spongebob
Jag fick ett pris på 2000 hos Volvo ink delar.
Pris för delarna är 950 kr.
Tog beslutet att ge mig på det här själv när jag hittade monteringsanvisningen på Volvos hemsida.
Får se om man kan ro det här i land med äran i behåll eller om man låtit snålheten bedra visheten.
Planerar för en em i en GDS hall någonstans i helgen

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]

Blond läder eller ej

I den XC70 jag hade tidigare, med Blond kläds[…]

Koppling som fastnar halvvägs

Hade samma problem på min V60 D4 2015, bytte[…]