Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mange69
Nu har jag haft bilen i drygt ett dygn. Det är min första Volvo så det är lite annorlunda saker jämfört med min Audi.
En sak jag märkt är att backspeglarna inte fälls in automatiskt när jag låser bilen trots att jag valt det i menyn. En annan sak är att jag får dra 2 gånger i handtaget på insidan för att kunna öppna dörren. Första gången är dörren låst, men den öppnas andra gången. Jag har testat att i menyn ha både automatiskt låsa dörrarna och inte ha det. Är det något som jag gör fel? I övrigt är det en kompetent bil... tills jag hittar några nya saker att störa mig på ;-)
av Steff 99
Se till att du akriverar funktionerna i menyn, tror att du måste trycka på "enter" två ggr annars så återgår den till grundläget.
Man tror man kryssat i rutan för funktionen , men när man går ur menyn så försvinner det igen.
Användarvisningsbild
av Honke
Testat att ta en titt i instruktionsboken? :wink: Det där med att öppna låst dörr inneifrån står i boken, så ja det är helt normalt att du då får dra två ggr i handtaget.
Användarvisningsbild
av mange69
Ok på dörrhandtagen, men backspeglarna har jag aktiverat i menyn och kontrollerat att de är aktiverade.
av Cox
Kontrollera så att minnet för fönstren är inställt, annars funkar nog inte detta med speglarna heller. Ett enkelt sätt att kontrollera så att minnet är korrekt. är att hålla inne "lås upp knappen" på fjärren då skall rutorna åka ner samtliga. Dom åker upp igen om man håller in lås knappen.

//Cox
Användarvisningsbild
av mange69
Nu funkar speglarna :D Man var tvungen nollställa speglarna genom att hålla in L och R på dörren samtidigt. Detta då en spegel mest troligt stötts ur läge. Då krävs en nollställning.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Nu får du nog ändra din rubrik till "buggar hos ägare som inte läser bruksanvisningen"! :D
Användarvisningsbild
av mange69
Känns som det finns viktigare saker än att plöja pärm till pärm. Skulle alla göra det skulle inte detta forum knappt ha ngt existensberättigande :-P Här hänger ju massor av folk som vet och gärna berättar. Works fine for me ;-)
av Enzo
mange69 skrev:Känns som det finns viktigare saker än att plöja pärm till pärm. Skulle alla göra det skulle inte detta forum knappt ha ngt existensberättigande :-P Här hänger ju massor av folk som vet och gärna berättar. Works fine for me ;-)
Nej, bättre då att låta andra göra jobbet åt dig.
av lobbysleeper
Att läsa manualen är ju perfekt tidsfördriv i väntan på ny bil...

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]

Ja, det är väl dags för mig att sv&[…]

Ford explorer då? Är ju en rebadgad VW,[…]