Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
2,5FT är "slutsåld" sedan en tid tillbaka. Fr o m denna vecka produceras T4 180 och T5 240.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Får hoppas dom är lite mindre törstiga, vet inte om mina bekanta med 2.5ft är överdrivna, men det är inga roliga siffror på blandad körning :roll:
Användarvisningsbild
av betterlead
Det är väl inte så farligt... :mrgreen: Min kärra eldar under sina första 20 mil 1,7 l etanol/mil... (75% stadskörning)
(Enligt instrumenten dock) Får se verkliga siffror när jag tankar nästa gång.
Användarvisningsbild
av SvenB
Tydligen kan du inte få V70 till att köra på Etanol över huvud taget. De enda Flexifuel du kan få köpa är C30, S40 och V 50 2,0F. Detta när fler och fler bilmärken börjar erbjuda etanolalternativ.
av Cox
KKR skrev:Tydligen kan du inte få V70 till att köra på Etanol över huvud taget. De enda Flexifuel du kan få köpa är C30, S40 och V 50 2,0F. Detta när fler och fler bilmärken börjar erbjuda etanolalternativ.
Med risk för ramaskri nu men etanolen är ett drivmedel på väg ut och bort.
Ser inga fördelar med detta bränsle alls.

//Cox
Användarvisningsbild
av Guligan
Är det något drivmedel som är på väg ut och bort så är det väl i såfall bensin.
Användarvisningsbild
av betterlead
Guligan skrev:Är det något drivmedel som är på väg ut och bort så är det väl i såfall bensin.
Word!
Användarvisningsbild
av SvenB
Cox skrev:
Med risk för ramaskri nu men etanolen är ett drivmedel på väg ut och bort.
Ser inga fördelar med detta bränsle alls.

//Cox
Jag förstår din förhoppning med tanke på ditt bilval. Men det jag menade var att när andra biltillverkare utökar sina etanolalternativ, så minskar Volvo sina.
Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

AC fungerade fortfarande i min bil också. Me[…]

ABS lampa lyser 740

Kollade noggrannare på allting och märk[…]

Visa din semesterbil(d)

Lagom till att semestern började denna vecka […]

köpa en Volvo S / V60

Tänkte en 2016-2018 Max 15,000 mil Kommer k&[…]