- mån 15 nov 2010, 09:13
#466186
Hej,
Jag erkänner, jag är en usel människa... Alltid tung högerfot. Älskar att köra fort...
Ingen idé att ni hackar på mig för detta... lär inte ändra mitt körsätt ändå... :roll:
Nåväl... Dags att beställa ny tjänstebil!
I praktiken ligger jag nästan alltid 30+, gillar automat och att acca fort. Jag klarar inte s.k. Eco-körning mer än några minuter...
- Vilken motor ska man välja då i en ny V70?
- Hyfsat stark motor ska det va
- Så miljövänligt som möjligt
- Så låg kostnad som möjligt.
För mig är det inte så intressant vad bilen förbrukar vid landsvägskörning i 80km/h... Det händer aldrig mig typ...
Det intressanta är förbrukningen när man ligger på lite mer både på landväg och i stadstrafik. Jag tror att vissa motorer är törstigare än andra när man tar ut lite mer effekt?
T4 / T4F ?
D3?
D5?
Med T4/T4F kan man ju få Powershift... Den verkar ju bättre än gamla automaten på pappret i alla fall. Gamla automaten är ju en katastrof ur förbrukningssynvinkel.
Min 2,5FT (200Hk) drar i snitt 1,52 l/mil (etanol) i någon slags blandad körning, med ganska korta sträckor och en hel del stadstrafik.
Jag erkänner, jag är en usel människa... Alltid tung högerfot. Älskar att köra fort...
Ingen idé att ni hackar på mig för detta... lär inte ändra mitt körsätt ändå... :roll:
Nåväl... Dags att beställa ny tjänstebil!
I praktiken ligger jag nästan alltid 30+, gillar automat och att acca fort. Jag klarar inte s.k. Eco-körning mer än några minuter...
- Vilken motor ska man välja då i en ny V70?
- Hyfsat stark motor ska det va
- Så miljövänligt som möjligt
- Så låg kostnad som möjligt.
För mig är det inte så intressant vad bilen förbrukar vid landsvägskörning i 80km/h... Det händer aldrig mig typ...
Det intressanta är förbrukningen när man ligger på lite mer både på landväg och i stadstrafik. Jag tror att vissa motorer är törstigare än andra när man tar ut lite mer effekt?
T4 / T4F ?
D3?
D5?
Med T4/T4F kan man ju få Powershift... Den verkar ju bättre än gamla automaten på pappret i alla fall. Gamla automaten är ju en katastrof ur förbrukningssynvinkel.
Min 2,5FT (200Hk) drar i snitt 1,52 l/mil (etanol) i någon slags blandad körning, med ganska korta sträckor och en hel del stadstrafik.