Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
Hur kan jag se om min bil har fjärrstart bränsledriven värmare?
Köpte den beg, det sitter en mottagare på vindrutan upp till på höger sida vad är det för nått?
av JHg
Kan vara det. Jag har det på min och då sitter atennen uppe till höger i vindrutan (mellan a-stolpen och innebackspegeln, presic i kanten av vindrutan).
Själva motagaren är bakom handsfacket.
JHg skrev:Kan vara det. Jag har det på min och då sitter atennen uppe till höger i vindrutan (mellan a-stolpen och innebackspegeln, presic i kanten av vindrutan).
Själva motagaren är bakom handsfacket.
Min mottagare var helt dold. Däremot sitter min GSM-antenn nu efter att jag monterat telefonstarten.
Det är ju inte säkert att en antenn där uppe är just till fjärrstarten. Kan ju vara till en handsfree eller vad som helst som förre ägaren har haft.
Användarvisningsbild
av mange69
Det kostar ca 6500 kr att beställa fjärrstyrningen vid nybeställning. Är det någon som beställt prylarna i efterhand? Jag har ett volvo-dokument på hur man monterar fjärrstyrningen. Ingen rocket science...
Alltså, vad är priset för grejorna lösa? Har själv inte kollat med Volvo reservdelar.
av JHg
Jag betalade 5300 monterat och klart. Har aldrig ångrat detta, helt suvveränt!
Användarvisningsbild
av Datarolf
Vill bara instämma i att fjärrstarten är nog det bästa biltillbehör jag någonsin köpt. Fick det monterat för knappt 7 000 kr för någon månad sedan i min XC70 MY 10 och använder det i stort sett före varje start. Vilken skillnad att slippa sätta sig ute i den iskalla bilen och fumla med tumhjulet en halvtimma innan man ska åka. Nu räcker det med ett lätt tryck på fjärrkontrollen från bästa fåtöljen, och så startar värmaren!

Funktionellt är detta toppen. Om det är värt priset avgör du bara själv.
Användarvisningsbild
av gooose
Kan bara säga.. Det skall vara gött att leva
Den mest använda onödiga prylen jag har
Och frugan som tyckte det var bortkastade pengar bilen står ju" bara" utanför dörren
Hon använder den mest :-DD (fjärren altså)

//Goose

Läste lite lagtext. Alla elbilar/hybrider t[…]

Hejsan! Är inte så uppdaterad på […]

Du säger ju själv att du får b&[…]

Hur står sig bensinvarianten då? Allts[…]