Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av OptimusPrime
Hej, finns det någon publikt tillgänglig reservdelskatalog på Internet för Volvo-delar? Gäller XC70 MY09. Den här gången är jag ute efter täcklock till strålkastarnas bakstycke (om man ska sälja en xenonkonverterad bil måste/bör man ju återställa till originalskick). På Volvocars.se hittar jag bara instruktionsboken och en quick-guide.

Vet någon vilket art.nr. dom har och vad dom kan kosta?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Ring till volvo reservdelar och fråga om priser, dom fixar det med hjälp av ditt regnummer.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av OptimusPrime
?? Är "Volvo reservdelar" en butik? Man kan väl inte ringa till Torslandafabriken och fråga efter en reservdel... :roll:

Du har inte webbadress el. tfn.nr?
Användarvisningsbild
av palmqvist
Kostar runt 200 st köpte nya efter att jag plockade ur mina xenon helljus
Användarvisningsbild
av opA
Varför köpa nytt när du kan få tag på begagnat.

http://www.jb-bildemo.se

Ring till dom på 036-39 44 50 och fråga så fixar dom fram det för under hälften av vad dom skulle ta om du ska köpa nytt.. eller maila.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
OptimusPrime skrev:?? Är "Volvo reservdelar" en butik? Man kan väl inte ringa till Torslandafabriken och fråga efter en reservdel... :roll:

Lite konstig attityd har du, Jag menar naturligvis inte att du skall ringa till torslandafabriken för dom har ingen reservdelsförsäljning till slutkund. Volvo reservdelar borde förstås som en av volvo återförsäljares reservdelsbutik.
Jag hjälper gärna folk så gott jag kan men betackar mig för ovanstående attityd.

GK
Användarvisningsbild
av OptimusPrime
Frågan var alltså om det finns någon reservdelskatalog tillgänglig på webben där alla delar till min Volvo finns specat med artikelnummer. Jag har inte tid att sitta i telefonkö på arbetstid.

Tipset för beg. var bra, tackar. Gräv ner stridsyxan GK.

/Peace
Användarvisningsbild
av opA
OptimusPrime skrev:Tipset för beg. var bra, tackar.
Inga problem ;)

Det är ju ingen del som ska sitta på utsidan som ska se fräsh ut.. bättre att köpa en begagnad då, tyckte jag iallafall :)

Även om du inte hittar delen på deras hemsida så ringer du bara dom så går dom ut och hämtar en... jag ringde t.ex in för att få den "inredningsmattan" som täcker säkringsboxen vid passagerarfötterna fram.. kostade 50 spänn och ser som ny ut :)
Användarvisningsbild
av CarMan
gnestakalle skrev:
OptimusPrime skrev:?? Är "Volvo reservdelar" en butik? Man kan väl inte ringa till Torslandafabriken och fråga efter en reservdel... :roll:

Lite konstig attityd har du, Jag menar naturligvis inte att du skall ringa till torslandafabriken för dom har ingen reservdelsförsäljning till slutkund. Volvo reservdelar borde förstås som en av volvo återförsäljares reservdelsbutik.
Jag hjälper gärna folk så gott jag kan men betackar mig för ovanstående attityd.

GK

Det första jag oxå tänkte vad vem är volvo reservdelar....

Dumt skrivet. jag harde skrivit ring din återförsäljare (fast det är ju inte mycke till tips, det alternativer hade og trådskaparen redan tänkt på)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
OptimusPrime skrev:Frågan var alltså om det finns någon reservdelskatalog tillgänglig på webben där alla delar till min Volvo finns specat med artikelnummer. Jag har inte tid att sitta i telefonkö på arbetstid.

Tipset för beg. var bra, tackar. Gräv ner stridsyxan GK.

/Peace
Jag har också letat mig trött efter en sådan men gett upp, det verkar inte finnas.

Stridsyxan nedgrävd och har stampat till jorden ordentligt. (W)

Mvh GK

Får gratulera!! Vad hade du för miltal[…]

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]