Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70jonas
Jaha då har man bytt från en saab till en volvo. Trodde aldrig det skulle hända men det är bara att erkänna att saab inte har en vettig ny kombi att erbjuda idag.

Det blev en -09 V70ft som jag låter polestar uppgradera så jag har mer hästar än i min gamla 9-5 Aero. Får den om ca en vecka.

Kommer jag märka mycket skillnad efter uppgraderingen från polestar?

MVH
Jonas.
Användarvisningsbild
av opA
Välkommen till Volvo-familjen ! ;)

Jag kan nog säga att 99% av alla på forumet som kört en Polestar-uppgradering har varit jätte nöjda !
Användarvisningsbild
av hollan
ja speciellt i en 09 där får du 58hk till och 60nm så de lär bli en rejäl skillnad
Användarvisningsbild
av Krollspell
Grattis till ditt nya köp och välkommen till forumet!
av v70jonas
Tänkte på en sak när jag provkörde:

Ska det vara ett tydligt motstånd innan kickdown går in, fick trycka till för att komma förbi spärren kändes det som.
Har automat på 9-5:an Aero idag och där är det inte alls samma sak, alltså ingen spärr mellan nästan fullgas och fullgas om ni förstår hur jag menar.

MVH
Jonas
av Tartryffel
v70jonas skrev:Tänkte på en sak när jag provkörde:

Ska det vara ett tydligt motstånd innan kickdown går in, fick trycka till för att komma förbi spärren kändes det som.
Har automat på 9-5:an Aero idag och där är det inte alls samma sak, alltså ingen spärr mellan nästan fullgas och fullgas om ni förstår hur jag menar.

MVH
Jonas
Det är medvetet och inte unikt för Volvo. Det är för att man ska kunna ge full gas utan att göra en kickdown. Ekonomiskt är det ju bättre.
av v70jonas
Ok, trodde inte det var något fel heller. Var så på två olika V70 jag provade. Är bara inte van att det är så tydlig skillnad när man trycker igenom kickdownen.
av Steff 99
v70jonas skrev:Ok, trodde inte det var något fel heller. Var så på två olika V70 jag provade. Är bara inte van att det är så tydlig skillnad när man trycker igenom kickdownen.
Detta är kanske lite av SAAB egenheter att de vill skilja sig från mängden :lol:
av v70jonas
Jaha då har man hämtat volvon och erkänner direkt vilken skillnad det är mot saaben. Vilken komfort! Bra drag med uppgradering från polestar också.

Vet någon om uppgifterna på transportstyrelsen angående hästkrafter kommer uppdateras?

MVH
Jonas.
Bromsbekymmer

Åtgärdat. En sönderrostad ABS-kran[…]

V60 sliter däck bak

Min v60 snedsliter däcken bak på insida[…]

Smörjnippel S60 -03

.. för att smörja exempelvis stag och […]

Att bara peta dit en laddbox på plats med n&[…]