Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Hej!

Har de senaste veckorna märkt att det kommer ett gnirkande ljud när jag snurrar ratten ex vid parkering eller stillastående. Det märks aldrig när jag kör snabbare. Det låter ungefär som om en gummibälg som sitter för hårt mot en hydraulstång och glider längs denna. Tycker nästan att jag kan känna att den "hackar" sig fram i små, små "hack" i rattrörelserna.

Någon som haft samma sak? Kan det vara någon bälg som lossnat? Låter konstigt att det skulle vara någor som är utslitet på en bil som bara rullat 2.000 mil och är mindre än ett år gammal? Skall givetvis ta upp detta på nästa service men hade varit bra om någon haft samma problem och fått det åtgärdat så att man vet att de gör samma sak på min.
av kmi
Det har jeg også i min XC70II fra '08
Ofte kommer problemmet når man svinger ud stillestående fra en t-korsning eller ved fickparkering.

Verkstedet kunne også fremprovokeret ljuden, men sagde at det skulle være sådan!
av vbyjdam
Hade samma problem på min V70II MY09 vid 1500 mil. Först byttes styrkolonnen, Det hjälpte inte. Som nästa ågärd byttes släpringen till signalhornet. Hjälpte inte heller. Nu har jag fått en ny styrväxel och problemet är löst.
Allt har gått på nybilsgarantin. Hoppas att det löser sig för dig oxå.

SIM-kortshållare finns bara i bilar som &aum[…]

Allt du ser suspekt

Köpråd V60 Recarge

Jag snikar in en annan fråga 2022 vs 2023. S[…]

Har du anpassad equalizer i telefonen? Streamar d[…]