Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som rubriken lyder Fram och bak 12volts uttag funkar inte. har funkat men lagt av. Säkring 24 som det ska vara till 12volt fram/bak är hel. Nån som vet vad felet kan vara. ?:-/
Är säkringen hel så är ju antingen felet före eller efter säkringen i någon kabel, eftersom båda uttagen inte fungerar och de enligt dig är kopplade på samma säkring så borde felet ligga mellan säkring och batteri, men det känns ganska långsökt att det skulle bli fel där, så det första du ska göra är att mäta mellan varje uttags ytterhylsa och jord på bilen för att se att du har nära noll ohm där, detta gör du med bilen avstängd och gärna batteriet bortkopplat.

Har du noll ohm där så kan du mäta från säkringens ena sida och till batteriets pluskabelsko! Här skulle jag varmt rekommendera att du kopplar bort batteriet.

Sen är det ju så med el, att är man det minsta osäker på vad man gör så är det väldigt stor risk att mät-resultaten inte säger dig ett skvatt, så mitt sista men viktigaste tips är att jaga rätt på någon i din omgivning som VET vad dom gör, inte som TROR ATT DOM VET vad dom gör! :D

Lycka till!

Ps. Samma här, fyll i bilmodell.. Ds.

SIM-kortshållare finns bara i bilar som &aum[…]

Allt du ser suspekt

Köpråd V60 Recarge

Jag snikar in en annan fråga 2022 vs 2023. S[…]

Har du anpassad equalizer i telefonen? Streamar d[…]