Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MathiasSV70
Hej

Nästa fredag ska jag äntligen hämta ut nya bilen (V70 2,5FT R-design, metallicsvart). Eftersom snön nu har kommit måste vinterdäck inköpas. Är det någon speciellt som jag behöver tänka på om jag inte köper Volvo originalfälgar? Ex bultcirkelstorlek, ET-tal mm?

Funderar på följande fälgar (Ace Bond 7,5x17 5/108 ET45 B73,1):

http://www.bythjul.com/?page=129&&wheel ... tyre=38618

Skulle dessa fungera? Någon som vet? Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av opA
Om du vet ditt reg.nr så är de bara att använda dessa på t.ex bythjul.com så får du 100% passningsgaranti.

Jag har själv Ace Bond 18" på min V50 och jag skulle inte rekommendera dessa som vinterfälgar :)
Dom blir väldigt fort smutsiga och nu när saltet snart kommer lär inte de skona fälgarna som är polerade.. lär ganska fort få en matt yta. + att dom är lite små bökiga att tvätta med så många smala ekrar.

Dessa 17":are har jag beställt som vinterfälgar, kommer i nästa vecka:

Bild

Något liknande kanske skulle passa din med ? :)
av MathiasSV70
Hej

Tack för svar. Bythjul.com hittar inte min bil ännu så jag litar inte till hundra procent på dem, uppskattar därför att få kommentarer och hjälp här.

Att tvätta bilen ofta räknar jag med eftersom jag har köpt en svart bil så det känns inte som ett större problem. oPa - har du andra synpunkter på Ace Bond fälgarna? Har du de svarta?
av ZizzoZ
MathiasSV70 skrev:Hej

Nästa fredag ska jag äntligen hämta ut nya bilen (V70 2,5FT R-design, metallicsvart). Eftersom snön nu har kommit måste vinterdäck inköpas. Är det någon speciellt som jag behöver tänka på om jag inte köper Volvo originalfälgar? Ex bultcirkelstorlek, ET-tal mm?

Funderar på följande fälgar (Ace Bond 7,5x17 5/108 ET45 B73,1):

http://www.bythjul.com/?page=129&&wheel ... tyre=38618

Skulle dessa fungera? Någon som vet? Tacksam för svar
Nu vet jag inte vad du vill ha för däck på dessa fälgar, men på gummihuset.se så kostar fälgarna lika mkt(skiljer 5 kr med frakten) så om du inte kollat där, kolla vad det skulle kosta med dom däcken du vill ha också. Sen så får du ju lite småsaker med när du köper på gummihuset. Bland annat leverans hem till dörren. Jag köpte där förra veckan. Tog 4 dagar sen kom en lastbil och lasta av dom utanför garaget. Helt perfekt.
Användarvisningsbild
av opA
MathiasSV70 skrev:Att tvätta bilen ofta räknar jag med eftersom jag har köpt en svart bil så det känns inte som ett större problem. oPa - har du andra synpunkter på Ace Bond fälgarna? Har du de svarta?

Hehe att tvätta bilen och tvätta fälgarna ser jag som två olika jobb, tvätta bilen är enkelt tvätta fälgarna är något annat så som bökigt och jobbigt :mrgreen:

Japp, jag har de svarta som du har.
Se här: http://www.garaget.org/?car=150147

Om jag har några andra synpunkter.. nja.. inte direkt. :)
Användarvisningsbild
av Momentum
MathiasSV70 skrev: Är det någon speciellt som jag behöver tänka på om jag inte köper Volvo originalfälgar?
Varför inte originalfälgar?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Bara så du vet är Volvos vinterdäckspaket grymt bra prissatta (finns stora fälgar också). Det är bara när man köper orginalfälg och däck styckvis som det blir riktigt dyrt.
Användarvisningsbild
av Momentum
XC90_Executive skrev:Bara så du vet är Volvos vinterdäckspaket grymt bra prissatta (finns stora fälgar också). Det är bara när man köper orginalfälg och däck styckvis som det blir riktigt dyrt.
Precis - Jag har köpt en omgång original - det blev billigare än ett antal piratvarianter på webben - mycket prisvärt
av Amli
XC90_Executive skrev:Bara så du vet är Volvos vinterdäckspaket grymt bra prissatta (finns stora fälgar också). Det är bara när man köper orginalfälg och däck styckvis som det blir riktigt dyrt.
Intressant. Kan man se dessa paket online någonstans?
av Steff 99
Amli skrev:
Intressant. Kan man se dessa paket online någonstans?
Kolla hos dina Volvohandlare som finns i närområdet, de brukar ha olika alternativ hos olika handlare och det är inte ovanligt att prisena varierar och att de har olika däcksmärken som ingår i paketen.
O-ringar spridare 6-cyl 2,9

motorkod?

Vad är det för rostskyddsolja du nä[…]

Kan inte lägga i växel V70

Det är en rimlig tolkning. Får kolla &a[…]

230fk går snålt

Har du bytt till en LH2.4-härva eller har du […]