Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredrikwt
Skickade iväg min bättre hälft till Halmstad då jag själv ska på affärsresa, byte innan dess i veckan torkarblad, för drygt 500.- så inget skit, utan fordonsanpassade fransktillverkade från autoexperten... funkade mkt bra det lilla jag har använt dom...

Nu ringer hon dock, för de slår i vänstersidan hela tiden, jag hör tydligt *klonk* genom luren varje gång. Hur kan det bli så här och kan man justera det på nåt enkelt sätt så jag kan säga till henner "gör så här...."? ?:-/
Användarvisningsbild
av CarMan
är det felpå dom så reklamera dom (men det är ju aldrig fel på pirat, så byggom bilen istälet, det är ju den som pajat... jävla volvo)
Användarvisningsbild
av CarMan
Cox skrev:Klipp av den biten som tar i med en avbitare, om nu torkaren växt pga av nederbörd :D

Är nog inte så lät som det låter, om du tittar på ett torkarblad.
Slitna torkarblad kan låta när dom vänder också, på grund av att plastbiten i änden slår i glaset
av Cox
CarMan skrev:
Cox skrev:Klipp av den biten som tar i med en avbitare, om nu torkaren växt pga av nederbörd :D

Är nog inte så lät som det låter, om du tittar på ett torkarblad.
Slitna torkarblad kan låta när dom vänder också, på grund av att plastbiten i änden slår i glaset
Det var väl nytt, om det var ett piratblad är det säkert förlångt
Användarvisningsbild
av betterlead
Ibland kan man ju undra om folk läser inledningsinlägget innan de svarar.
Eftersom det fungerade först är det ju självklart inte fel på bladens storlek. (Jo jag vet, någon menade samma sak och ironiserade - det är väl ok.)

Skulle det inte kunna vara så att armen hoppat över en kugge i infästningen eller så? Något kom i spänn när du lyfte upp torkararmarna för att byta? Eller sveper de över ett större område, helt enkelt?
Btw, använde du det speciella sättet att stoppa bladen i "rakt upp läge"? Står i instruktionsboken om detta. Kanske kan man göra om detta och att armarna då hamnar rätt sedan. Bara en tanke.
av fredrikwt
betterlead skrev:Ibland kan man ju undra om folk läser inledningsinlägget innan de svarar.
Eftersom det fungerade först är det ju självklart inte fel på bladens storlek. (Jo jag vet, någon menade samma sak och ironiserade - det är väl ok.)

Skulle det inte kunna vara så att armen hoppat över en kugge i infästningen eller så? Något kom i spänn när du lyfte upp torkararmarna för att byta? Eller sveper de över ett större område, helt enkelt?
Btw, använde du det speciella sättet att stoppa bladen i "rakt upp läge"? Står i instruktionsboken om detta. Kanske kan man göra om detta och att armarna då hamnar rätt sedan. Bara en tanke.
Jag gjorde nog inte som det står i instruktionsboken gissar jag... Det går ju inte resa armarna rakt upp utan att öppna huven och det gjorde jag inte, jag bara klickade ur de gamla och i med det nya - det är ju liksom bara trycka ner spärren och dra ut dom och sen sätta i de nya - klick - klart.

Nej jag får väl be henne åka förbi Rejmes i Halmstad, att det helt plötslig tar i verkar ju lustigt... det är som sagt inga Jula blad för 29.- st utan samma som säljs som original (ja volvo har ju inte en egen torkarbladsfabrik)
Användarvisningsbild
av CarMan
torkaren kan inte hoppa över ett hack. men den kan ju teoretiskt lossan, men då är den ju lös även nu.

torkaren kan inte bli längre, det håller jag med om, men den kanske var väldigt nära tidigare & men mer regn(mindrefriktion mot rutan) så går trokaren längre.

eller så kan torkarblader rörasig å nån riktning, vilket gör att den nu sitte annorlunda mot förut.
eller så är det bara vänd ljud fårn torkaren, det jag skrev om att plasten slår i om gummit är utrlitet.
Trodde jag hade samma problem med mina "fultema" flatblade på min V70n, dock var det när torkaren vände vid vänstra a-stolpen som det small, min sambo var inte helt nöjd efter 1 tim resa hem från jobbet i ösregn... o det small verkligen till mot rutan vid varje vändning...

Fick bytt dem på biltema, men samma problem igen så jag bytte till 49:- varianten som var ljudlösa...

Vi får hoppas att det kommer en uppdatering […]

Vilka motorer var våt kamrem?

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker[…]

Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]