Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ZizzoZ
18 - 24 oktober har dom rearace, bland annat bättre ränta och 3 månader prova på försäkring.

Jag ringde o fråga om man itne kunde få bättre ränta på bilen jag beställde förra veckan men det gick inte, inte heller om jag ändra något i min beställning. Men ni som sitter o funderar så är det ju ett bra tillfälle, om ni är bland top 100 som köper så kan ni få välja mellan vinterdäck, gps eller en mobil. Men jag gissar på att det redan är förbi. Är väl över hela sverige gissar jag på.
av HenrikM
Hej

Det tycker jag är riktigt jäkla dåligt!! Jag beställde min bil på måndagen och när vi skulle skriva pappren så sa säljaren " till helgen har vi kampanj med 2.95% ränta, 15 fria tvättar och Lahega lackskyddsbehandling" men du får givetvis samma erbjudande idag, vill ju inte att du ska ringa mig på Lördag förmiddag förbannad och tycka att jag lurat dig. Det tycker jag är ett seriöst agerande, så gör även jag till mina kunder om vi har någon drive eller liknande. Folk blir vansinniga om de köper en sak för många pengar, sen några dagar senare är det REA och säljaren har vetat om det.

Tycker absolut inte att du skall acceptera detta, 2.95% ränta eller 4% ränta på leasingen i 3 år är mycket pengar. För motsvarande summa hade du kunnat lasta i en massa kul utrustning och månadsbetalningen blivit den sammma!
Användarvisningsbild
av SvenB
ZizzoZ skrev:18 - 24 oktober har dom rearace, bland annat bättre ränta och 3 månader prova på försäkring.

Jag ringde o fråga om man itne kunde få bättre ränta på bilen jag beställde förra veckan men det gick inte, inte heller om jag ändra något i min beställning. Men ni som sitter o funderar så är det ju ett bra tillfälle, om ni är bland top 100 som köper så kan ni få välja mellan vinterdäck, gps eller en mobil. Men jag gissar på att det redan är förbi. Är väl över hela sverige gissar jag på.
Skitdåligt. Ring igen och fråga varför de vill ha en missnöjd kund.
av ZizzoZ
Jag ringde till en annan säljare på annan ort och fråga om det va rätt eller fel, han sa att säljaren inte kunde ha vetat det förra måndagen att dom skulle ha en drive denna veckan. Men då funderar jag på om jag ska avbeställa mig bil ( går fortfarande att ändra beställning t.o.m. imon) och sen 15 sekunder senare, beställa en ny bil. Men då får man väl bilen senare också :P Då är det värt den 100 lappen i månaden :) Men tack för att ni fick mig o ringa igen :) Va inte nöjd med det svaret jag fick av min säljare. Men nu när jag pratat med 2 känns det bättre =)
Användarvisningsbild
av Jensen
Många ggr så är denna typ av större kampanjer subventionerade utav
Volvo, Volvia Volvofinans el liknande, och från deras sida så måste man ha
ett startdatum och ett slutdatum, det innebär ofta att säljaren inte kan ändra på
något även om han säkert skulle vilja det.
Du köpte bilen förra veckan och har kommit överens med säljaren samt accepterat
det priset samt räntan du fått, då upplever jag det som att du då var nöjd, att veckan efter
jaga rabatter och avbeställa bilen för att sedan ombeställa samma bil för att få 3,95% låter lite
väl omständigt.
Skillnaden på en procents rabatt är ett par tior i månaden, inte värre än så.
av ZizzoZ
Jensen skrev:Många ggr så är denna typ av större kampanjer subventionerade utav
ett startdatum och ett slutdatum, det innebär ofta att säljaren inte kan ändra på
det priset samt räntan du fått, då upplever jag det som att du då var nöjd, att veckan efter
jaga rabatter och avbeställa bilen för att sedan ombeställa samma bil för att få 3,95% låter lite
väl omständigt.
Ett par tior i månaden nja, snarare ett par hundra lappar. Och det blir ca 11 - 12 000 i totala pengar. Så då är det värt att försöka. Ifall man inte skiter pengar då. För då spelar det ju ingen roll. Kollar man per månad så spelar det ju ingen roll. Men om man kollar på hur mkt pengar det blir totalt så kan man ju välja till tillbehör för 12 000 istället.
av Tartryffel
ZizzoZ skrev:
Jensen skrev:Många ggr så är denna typ av större kampanjer subventionerade utav
väl omständigt.
Ett par tior i månaden nja, snarare ett par hundra lappar. Och det blir ca 11 - 12 000 i totala pengar. Så då är det värt att försöka. Ifall man inte skiter pengar då. För då spelar det ju ingen roll. Kollar man per månad så spelar det ju ingen roll. Men om man kollar på hur mkt pengar det blir totalt så kan man ju välja till tillbehör för 12 000 istället.
Håller med till 100 %. Har skrivit det förut - det där tänket att "några tior i månaden" inte gör någon skillnad är så dumt. Det är precis sånt tänk som gör att folk förköper sig vid avbetalningsköp. Kostar en pryl 12000 kr så är det just det priset man ska ta ställning till, inte bara månadskostnaden. Är prylen inte värd 12000 kr så blir den inte mer värd pengarna för att man får sprida ut betalningen.
Jag hade avbeställt och gjort en ny order. Men framför allt tycker jag att handlaren borde varit såpass smidig att han själv föreslog det. Typ "jag hade inte kunnat ge dig det priset på din order förra veckan men självklart kan vi annullera den och lägga en ny till bättre villkor". Då hade hela ärendet vänts till en positiv upplevelse för dig, istället för att du ska behöva känna dig som en bråkstake.

Tycker man fortfarande att det är besvärligt så kan man vända på steken och se det så här:

Om du inte går in och avbeställer så köper du en "tjänst" för 12000 kr. Tjänsten består av en enda sak - du slipper känna dig obekväm hos handlaren när du ska avbeställa och ombeställa bilen.

Tycker man att det är värt 12000 kr att slippa skämmas (trots att man inte har något att skämmas för) så gör det. Jag tycker det är idiotiskt.
av Arese
Har hänt mig två gånger att kampanjer eller prisjusteringar efter att jag beställt bil varit till min nackdel. I bägge dessa fall har jag blivit kompenserad. Så gör man nog som säljare om man vill ha en långsiktig relation med sina kunder. Klart de kan om de vill. Stå på dig!

Mvh
Arese

Ps. Vill minnas att Jensen ovan är/har varit Volvo-säljare....
av Steff 99
Arese skrev:Har hänt mig två gånger att kampanjer eller prisjusteringar efter att jag beställt bil varit till min nackdel. I bägge dessa fall har jag blivit kompenserad. Så gör man nog som säljare om man vill ha en långsiktig relation med sina kunder. Klart de kan om de vill. Stå på dig!

Mvh
Arese

Förmodar att du tycker det samma vid det omvända förhållandet, att säljaren kan komma i efterhand efter att kontraktet är påskrivet och hävda att priset gått upp med 10%..... :lol:
av Arese
Steff 99 skrev:
Arese skrev:Har hänt mig två gånger att kampanjer eller prisjusteringar efter att jag beställt bil varit till min nackdel. I bägge dessa fall har jag blivit kompenserad. Så gör man nog som säljare om man vill ha en långsiktig relation med sina kunder. Klart de kan om de vill. Stå på dig!

Mvh
Arese

Förmodar att du tycker det samma vid det omvända förhållandet, att säljaren kan komma i efterhand efter att kontraktet är påskrivet och hävda att priset gått upp med 10%..... :lol:
Hehe, såklart inte. Men för att vara lyckosam i affärer är det en bra princip att försöka ha nöjda kunder.... Och av egen erfarenhet så vet jag att säljarna kan kompensera sådana här saker om de vill. Varför ska ZizzoZ betala 12k mer än vad han behöver?

Mvh
Arese

Ja det är en bra tankeställare att kolla[…]

Jag har ett liknande problem, min lucka går […]

Samma på min S60 2.5T 2005 när det &aum[…]

Dagens lågfriktionsoptimerade oljor är […]