Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndersP
Hej alla glada
Nu har jag haft min MY10 i 13 månader.
Det skramlar därbak och gnisslar i vänster dörr.
Ska det vara så med en Volvo, som kostar +350 lax, efter 13 månader ?
Vad säger de när man och framförallt vad gör de när man reklamerar sånt otyg ?
Gilla läget eller ?
Användarvisningsbild
av opA
AndersP skrev:Vad säger de när man och framförallt vad gör de när man reklamerar sånt otyg ?
Gilla läget eller ?
Eftersom du har 2 års nybilsgaranti så är de väl bara att gnälla så mycket så möjligt under den tiden på allt som gör dig orolig / stör dig.. det kostar dig ju ändå ingenting.
Användarvisningsbild
av AndersP
opA skrev:
AndersP skrev:Vad säger de när man och framförallt vad gör de när man reklamerar sånt otyg ?
Gilla läget eller ?
Eftersom du har 2 års nybilsgaranti så är de väl bara att gnälla så mycket så möjligt under den tiden på allt som gör dig orolig / stör dig.. det kostar dig ju ändå ingenting.
stör var ordet och besviken på ett premium-köp ...lite :(

skramlar det på alla eller har man bara otur eller är känslig ?
Användarvisningsbild
av StringerBell
AndersP skrev: Gilla läget eller ?
Nej, verkligen inte. Det finns vittnesmål om hur folk åkt in fem sex ggr för att fixa något knarr. Reklamera så mycket som möjligt nu under garantin. Sedan blir det timtaxa på 1000:-
Användarvisningsbild
av CarMan
alla är vi olika, somliga hör inte när hjulagren skär andra hör reläna i REM:en när dom arbetar.

Om ditt ljud är normalt eller ej går inte att avgöra via text
Användarvisningsbild
av AndersP
CarMan skrev:alla är vi olika, somliga hör inte när hjulagren skär andra hör reläna i REM:en när dom arbetar.

Om ditt ljud är normalt eller ej går inte att avgöra via text
Såklart..
Men hur har ni andra det ?
Är det tyst ?
och hur har ni gjort eller inte gjort ?
vad sa volvo ?
försvann skramlet, gnisslet mm ?
av linois
Min v70 knarrar det för fullt om där bak. Läste i någon tråd att det troligtvis är bakluckan och att det hjälper med en massa fett i själva låsanordningen.
Stör mig inte så mycket på det när jag åker själv och stereon är på lite högre volym, men när resten av familjen är med och man försöker prata är det inte roligt :-(O) .
Snart är det dags för service och då får dom fixa till det.
av Lacke
Jag har haft lite oljud i båda bakdörrarna som åtgärdats utan problem på Volvo!
I ena dörren var det någon "elektronikenhet" som inte satt fast riktigt, och i andra dörren tror jag det var dörrsidan som inte var stum nog.
Men det var sådana ljud som man lätt kunde framkalla/visa själv genom att "dunka näven" i dörrstommen och oljuden hördes!

Just nu verkar det knirka i någon bussning i bakvagnen vid fjädringsrörelser :(
Användarvisningsbild
av AndersP
Lacke skrev:Jag har haft lite oljud i båda bakdörrarna som åtgärdats utan problem på Volvo!
I ena dörren var det någon "elektronikenhet" som inte satt fast riktigt, och i andra dörren tror jag det var dörrsidan som inte var stum nog.
Men det var sådana ljud som man lätt kunde framkalla/visa själv genom att "dunka näven" i dörrstommen och oljuden hördes!

Just nu verkar det knirka i någon bussning i bakvagnen vid fjädringsrörelser :(
Det är nått sånt som jag har vid ojämnheter typ vägbulor etc så skramlar det :-(O) :cry:
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Mina dörrar knakar/knarrar när jag bromsar lite kraftigare och även ibland när jag kör öven en ojämnhet i vägbanan.

Dessutom finns någon lös del som kasar/far runt, förmodligen i vänster tröskelåda. Ett "kasande/hasande" metalliskt ljud uppkommer vid accelration och inbromsning. Mystiskt och inte roligt. :(
Hälsningar

Henry

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!