Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ZizzoZ
TJena! Tänkte kolla lite med dom (om någon) som är vakna nu, vad är viktigt att ha med i utrustningen,

Några saker jag är osäker på tex är:

Subwoofern?

det va det ända jag kom på nu ;P

Men iaf så vill jag verkligen inte ångra något i efterhand :D
funderar även på om jag ska välja ljusa läder säten o mörk instrument panel eller om allt ska vara mörkt. Blir väl barn inom ett par år så ljust känns kanske dumt, men tycker det e j*kla snyggt =)
ZizzoZ skrev:funderar även på om jag ska välja ljusa läder säten o mörk instrument panel eller om allt ska vara mörkt. Blir väl barn inom ett par år så ljust känns kanske dumt, men tycker det e j*kla snyggt =)
Jag är inte pedant och har mycket grejer i bilen + barn så helt klart märks ju slitage, små märken, smuts etc. mindre med de mörka sätena. Men håller med dig, ljust är snyggt!
Vad ska du ha för färg?
PH
ju mer jag funderar på det ju mer osäker blir jag om jag ska ta en d3 istället. nackdelen är den att den inte e skattefri. och inköpspriset skiljer en del. har försökt hitta service schema för båda men är omöjligt. så ska ner till volvo imon o jämföra kostnader upp till 15 000 mil.
Kör med Subwoofer, det låter inge vidare annars.
Tänk på att serviceintervallat är 3000mil eller 1 gång per år (vilket som kommer först) på D3.
En subjektiv åsikt, mörk inredning är mycket snyggare :shock:
Jag beställde en V70 Drive för två veckor sedan med lite mindre lull-lull än vad du siktar på, men jag slängde in parkeringsvarnare fram vilket jag provat på andra bilar och verkligen tycker är användbart vid fickparkering och trånga parkeringshus etc.
Sen ska du väl ha nyckelavstängning av airbag också, fast det verkar de ju slänga med på offerterna även om man inte ber om det.

Lycka till med köpet

PS. Jag stog också och vägde mellan magic blå och flameco röd. Rött vann! :D
mnorden skrev: PS. Jag stog också och vägde mellan magic blå och flameco röd. Rött vann! :D
Det lutar åt rött :D Sen så har jag lagt med nyckelavstängning av airbag =) fast har bara skrivit "avst. krockkudde" :P
AndersP skrev: Tänk på att serviceintervallat är 3000mil eller 1 gång per år (vilket som kommer först) på D3.
Men det är väl 2000 mil på DRIVe dessutom? Första servicen?
Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Ingen som kan ge en hint? Har googlat, kollat, l[…]

Huven indikerar öppen

Sitter i vänster huvlås, vill jag minna[…]

Hej! Jag har sökt på nätet i timm[…]

Ok, då antar jag att det bara är att pl[…]