Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 164E
I tråden http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &start=140 nämns de nydesignade nackstöden bak i V70II 2011
V9097 skrev:Snygg bil! Valet av färg, fälgar, klädel och panelinlägg är mitt i prick!
Det är med glädje jag noterar att V70 fått dekorsömmen på innerdörrsidan
Hur är det med nackstöden i baksätet. Har de uppdaterats på 2011? Det ser ut på bilderna som den har en annan infästning mot ryggstödet än tidigare.
Jag har också sett att nackstöden ser annorlunda ut jämfört med MY10 samt att man på "bygg din Volvo" kan beställa tillägget elnedfällbara nackstöd - jag antar att den nya designen beror just på att man skall kunna fälla dem på detta sätt, men även tidigare fälldes de ju mer eller mindre automatiskt samband med att baksätet viktes ned. Vad är poängen med elnedfällbara nackstöd?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag har aldrig lidit av skymd sikt pga de två nackskydden men nu obs vi har tre barn och jag fäller upp mittskyddet bak så försvinner i princip ALL sikt bakåt. På jag hade def haft nytta av ett fällbart skydd i mitten men jag misstänker att el-fällningen bara gäller nackskydden på sidorna? Synd isf för jag svär varje gång jag börjat köra själv i bilen och slänger en blick bakåt och inser att jag ser nada...någon som vet om elen gäller mittskyddet? Annars ser jag ingen nytta med det.
Användarvisningsbild
av 164E
Enligt katalogen är det endast de yttersta nackskydden som är fällbara. Jag har aldrig störts av nackskydden vid backning, oftast har jag så mycket prylar bak så det är backspeglarna som används. Verkar lite som denna funktion ligger i linje med automatisk start av bakrutetorkaren vid backning :)
Användarvisningsbild
av Racetwin2
XC90_Executive skrev:Det borde betyda att man äntligen kan få "full rad" nere vid knapparna igen! Wohooo! :D
Men det är ju mittnackstödet som är rena katastrofen för sikten. Och det finns det ingen knapp för :( Det har jag precis upptäckt med vårt tredje barn. Det är på min önskelista :D

XC90 Executive: Snart kommer säkert en hel extra rad med knappar - som tillval förstås ;)
Användarvisningsbild
av modin
Jag har el-nedfällbara nackstöd på min S80. Maken till onödig funktion har jag nog aldrig varit med om. Det enda roliga med den är att man kan drämma till folk i bakhuvudet om man trycker på knappen när någon sitter i baksätet. Det är bra schvung i dem :)

Vet inte hur det är med V70ns variant men mina går endast att fälla ner elektriskt. För att få upp dem igen måste man trycka upp dem manuellt. Och skinnklädseln får fula inbuktningar efter nackstöden.

Inte imponerad.. :)
Amli skrev:
XC90_Executive skrev:Det borde betyda att man äntligen kan få "full rad" nere vid knapparna igen! Wohooo! :D
:lol:
Ja men jag stör mig på det! På S80in hade jag alla knapparna men på XC60in har jag en tom knapp trots att jag har alla tillval. Dagens i-landsproblem iofsig, men jag stör mig på det ändå! :wink:
av perhall
XC90_Executive skrev:
Amli skrev:
:lol:
Ja men jag stör mig på det! På S80in hade jag alla knapparna men på XC60in har jag en tom knapp trots att jag har alla tillval. Dagens i-landsproblem iofsig, men jag stör mig på det ändå! :wink:
Jo jag minns 79 eller om det möjligen var 80 som 264 fick knapparna till elhissarna flyttade till dörrarna. ARGGHHH!! Hur kul är det att ha en fjärrljusknapp? Elantenn coolt. Aircond ok. Men det gick inte längre att få fullt:(
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]