- lör 09 okt 2010, 10:15
Så, vilka vinterdäck skall man satsa slantarna på? Funderar på Nokian Hakka 7, det borde väl vara ett bra köp?
Moderator: Moderatorer
dieselanddust skrev:Så, vilka vinterdäck skall man satsa slantarna på? Funderar på Nokian Hakka 7, det borde väl vara ett bra köp?Kör du mycket ren asfaltskörning? Finns ju massa parametrar du bör tänka på. Men Hakka 7 är fint vinterdäck.
dieselanddust skrev:Ja, det är klart, jag borde nog beskrivit fötutsättningarna om jag vill ha några goda rådMina nästa vinterdäck blir de med en bra kombination av lågt buller och bra is/snöegenskaper. Dagens tysta bilar kräver tysta däck. :roll:
Jag bor i Östersund, så det blir riktiga vintervägar med packad snö och is, men också natruligtvis mer eller mindre ren asfalt efter de större vägarna. Dock saltas inte vägarna i Jämtland så vinterväg är att räkna med även på de större vägarna då och då.
supersonic skrev:Kul att höra att du är nöjd Twendor, vad tycker du om ljudnivån (stöy? :D ) från Hakka 7?Ljudnivån er helt ok, på Hakka 7. Men det er helt klart veldig avgjørende hvilken bil de sitter på.