Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UffeV70
Någon som installerat appen till Iphone och brännaren? funkar det bra?

Kan man få den eftermonterad eller måste man ha Volvo Call för att få den funka?

Ligger installationen i paritet med ett modellbyte eller är det försvarbart. :-O)
av Tartryffel
Mycket intressant! Men är det bilen eller brännaren som ska ha gsm-enhet i sig? Jag har inget av det men eftermonterar gärna om priset är rätt.
av Tartryffel
Det är ju exakt samma tjänst som att tidsinställa eller starta med fjärrkontrollen, bara att man kan göra det med telefonen.
Det finns massor att läsa om det, sök på "bränslevärmare*".
Användarvisningsbild
av 164E
Ja, men i fallet med fjärrkontrollen slår man väl på brännaren med hjälp av antenn, mottagare och programvara i bilen. Med appen måste det finnas gsm mottagare som integreras med bilens programvara antar jag, om man lyckas slå på brännaren med en gsm mottagre i brännaren hjälper ju inte långt om inte bilen samarbetar med bränsletillförsel, och fläkt mm?
Användarvisningsbild
av tko
Hittade lite info på http://webasto.hosterspace.com/microsajt/nyhet.asp

Dock verkar det vara dyrare än Volvo original fjärrstart men ger onekligen bättre räckvidd
Nu finns den absolut hetaste appen till din mobil. Starta bilens parkeringsvärmare genom ett tryck på din mobil med operativet Android 1,6> eller iPhone OS4. Appen är helt gratis och är specialutveckald för Webastos parkeringsvärmare med GSM-start. Har du en personbil, lastbil, entreprenadmaskin eller annan maskin med en Webasto parkeringsvärmare monterad i kan lyckan vara din, kontrollera möjligheten att styra din värmare med din telefon!

Många dieseldrivna personbilar på den svenska marknaden har redan en tillsatsvärmare installerad från fabrik. En tillsatsvärmare arbetar endast när bilen är startad och temperaturen är låg. Många ägare och brukare till en diselbil har inte vetskapen om att deras fordon kan bära på denna hemlighet. Om bilen redan har en bränsledriven tillsatsvärmare installerad kan vägen till en komplett parkeringsvärmare vara kort, ibland bara en mjukvaruuppdatering bort.

Webasto utvecklar inte bara kompletta parkeringsvärmare utan även uppgraderingar av bilar med tillsatsvärmare, vi kallar det för Thermo Plus. Just din dieselbil kanske går att uppgradera, kontakta din närmaste installatör eller återförsäljare och fråga efter Thermo Plus med GSM-Start.

Har du redan ett fordon med Webasto GSM-start, Telefonstart TC2 comfort eller Connect kan du nu gratis tanka ner din app till din telefon. Prova appen även in du inte har alla pusselbitar, du kanske har 2 av 3 pusselbitar. Du kanske har telefonen samt bilen med värmare och bara saknar GSM-starten.

GSM-start kostar från 6275kr inkl.moms och är gränssnittet mellan din bil och din smartphone. Installation och Thermo Plus tillkommer.
Användarvisningsbild
av kalhygge
Hur funkar den VOC - VolvoOnCall som nu säljs - med SMSstart på värmen - går den att få i en enkel app till Android??
av Tartryffel
Har grävt lite i frågan. Som jag skrev så har ju GSM-starten samma funktion som fjärrkontrollen. Så svaret på 164E:s fråga är att bilen aldrig ens kommer märka att värmaren startats med en telefon istället för fjärrkontroll. När man sms- eller telefonstartar värmaren så går värmaren igång och kommunicerar med bilen precis som förut.
Jag har köpt kitet och en liten adapterkabel. Ska försöka installera det kommande vecka. Är det någon som med säkerhet vet var mottagaren till värmaren fjärr sitter nånstans?
Användarvisningsbild
av Honke
kalhygge skrev:Hur funkar den VOC - VolvoOnCall som nu säljs - med SMSstart på värmen - går den att få i en enkel app till Android??
Som jag fattat det så funkar det genom den inbyggda telefonen du får tack vare VOC, man laddar ner ett program från volvocars till en mobiltelefon som kan köra java. Med hjälp av det programmet skickar du du tiden du hämtar bilen, har man en moiltelefon som inte stöder java så kan man skicka SMS istället med tider o koder. Det är mycket smidigare med programmet.
av Tartryffel
Honke skrev:
kalhygge skrev:Hur funkar den VOC - VolvoOnCall som nu säljs - med SMSstart på värmen - går den att få i en enkel app till Android??
Som jag fattat det så funkar det genom den inbyggda telefonen du får tack vare VOC, man laddar ner ett program från volvocars till en mobiltelefon som kan köra java. Med hjälp av det programmet skickar du du tiden du hämtar bilen, har man en moiltelefon som inte stöder java så kan man skicka SMS istället med tider o koder. Det är mycket smidigare med programmet.
Korrekt. Men det går alltså även utan VOC.

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så bli[…]

Vad som händer om man bara har en USB-port ve[…]

230fk går snålt

En liten tanke jag har är om min turbo lä[…]

Kan man felsöka haldexen genom att ta ur s&au[…]