Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Som sagt. Vilka av ovanstående dubbdäck är egentligen bäst när det gäller grepp på is och hårt packad snö? Hittar inget test där båda däcken är med...

Det gäller en V70II, antingen 205-60-16 eller 225-50-17
av Enzo
Honke skrev:Som sagt. Vilka av ovanstående dubbdäck är egentligen bäst när det gäller grepp på is och hårt packad snö? Hittar inget test där båda däcken är med...

Det gäller en V70II, antingen 205-60-16 eller 225-50-17
Hakka 7 ansågs väl vara outstanding på is och snö, även om NF5 är ok.

Pirelli vinner ett av årets dubbdäckstest dock.
av tellus
I vi bilägares test tappar pirelli dubb , testresultat är väldigt olika . Har flera gånger jämfört tidningars tester i sverige /norge , kan skilja kraftigt vad dom får för "resultat " !
Är inte NF5 en gammaldags konstruktion? Tiden då Gislaved tillhörde de bästa bland dubbdäck, är nog förbi tyvärr. Tveklöst Hakka i detta val.

Läs dock kommande tester med en nypa salt, Hakkapeliitta 7 är bra på is och snö men när vissa tidningar ger däcket 10 i betyg rätt av medan vissa mer (i mina ögon) trovädiga(ej köpta tidningar?) "bara" anser däcket vara mycket bra, men inte bäst.

Har själv bättre erfarenheter med Pirellis senaste dubbdäck, klart bitigare på isig asfalt än Hakka 7. Båda bullrar rätt mycket, Hakka kanske lite vassare i snöslask. Mina erfarenheter! :D

Mina Pirelli har knappt tappat några dubb!
av tunnis
Man bör bojkotta Continental tycker jag.

De köpte Gislaved, la ned hela fabriken och byggde en ny i Portugal, men EU-bidrag :evil:

Att sedan Nokian är ett bättre däck gör ju valet ännu lättare.
Jag kör med Hakka 7or och är mycket nöjd med dessa. Bra grepp och hyfsat stadiga. Inte tappat en dubb under den förra säsongen. 205/60-16 är dimensionen.

Viktigt med rätt inkörning bara så att dubben får sätta sig.

/Marcus
Jag har Michelin X-ICe North på min nuvarande Audi och jag måste säga att jag är störtnöjd. Hade GNF5 på min tidigare V70 och de kändes rätt kassa efter 1½ vinter.
Liten ventil i gasspjället B230E

Motorn tappar tomgången när den bö[…]

Tror Volvo glömde betala fakturan så h&[…]

Lambdalampan lyser

2-1-2 är felkoden ” Lambdasond – […]

Har du en extra luftnippel? Om detta är falle[…]