Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredrikwt
Före:
Bild

Efter:
Bild

Byte mina fälger på före bilden, 16" Creon, mot AEZ Tacana(?) 18", ganska nöjd med bytet, fick en mm sämre däck, men michellin mot michellin så inget skit iaf. En ytlig skrapning på ca 1-1.5cm på en fälg, annars kanonskick. Byte med en man som inte var så nöjd med 18" på dålig grusväg. Kul när man kan göra ett byte där båda känner sig nöjda... Höjde helt klart utseendet... nu blir man lite sugen på R-design detaljer med när man har mer matchande fälgar =).... Eller om jag ska byte dessa mot några 17" original kanske...

Jag är nöjd med söndagen iaf, ville bara dela med mig =)
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Snyggt! Men varför byta mot 17 tum? 18 tycker jag är snyggare:)
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Japp. Det var ett lyft! Dessa ser ju nästan ut som mina fälgar. ;)
Undrar som föregående talare varför du ska byta till 17". Kör på dessa tycker jag.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Bara utseendet blir bättre med 18" (om man har den smaken) och eventuellt också kurvtagning på torr asfalt. Allt annat blir sämre: komfort, bränsleförbrukning.
av fredrikwt
Ja man jag har varken motor eller chassi att nyttja 245or, känns väl brett men det är ju standard... Är lite svag för dussinfälgen Canicula och den mångekrade 17" som kommer på många S80... Det var väl anledningen till ev byte, men vi får se.
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]