Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
Säger som ovanstående.. ekrarna är för smala.
Användarvisningsbild
av Momentum
snoddasD5 skrev:köp en fälg med djup så slipper du snö i fälgarna på vintern.
Hur menar du, vad menar du med djup? Måste köpa en omgång själv, har bara haft plåt tidigare, så vad är erfarenheten kring al-fälgar till vinterbruk, hur ska dom helst vara utformade?

Förra vinter fick jag åka in och få fälgarna rensade från "baksidan", bilen var helt okörbar, ungarna tycke dock att det var roligt, eftersom det skakade så man fick vibrato i rösten
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Har du en fälg med mycket djupkant på utsidan så verkar det bildas ett vakum så då sugs det inte in snö i fälgarna som med fälgar som har ekrarna jämns med utsidan på fälgen. sen är ju enklast om man köper fälgar till vintern som är rätt öppna då är det ju enkelt och ta bort snö med en pinne framifrån.
Användarvisningsbild
av Spid3r
Tack, grabbar för era synpunkter, nu gjorde ni med all rätt mitt val ännu mer komplicerat :), tyckte att det vore kul att köra titan eller grafitlackat. Sedan tyckte att ekrarna var större på första bilden (från gummihuset), här är ytterligare en bild (dessvärre på en mersa), kom gärna med förslag. Tänkte även på volvo original "canicula" 17".
Men börjar oxå tycka att ekrarna är för små. Kom gärna med förslag som sagt var.
Bild
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]