Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Svart Metallic(kan ev bytas mot Magic Blå)
Business paket Premium (Summum+HP ljud+Metallic)
Hgvpkt 2
Interiör Sandstone Beige
Dynamic läder Soft Beige
Fälg Fortuna 18”(om det blir Magic Blå funderar jag på andra fälgar typ Sleipner)
RTI
Panelinlägg Classic Wood
El barnsäkerhetslås
Nyckelavstängning airbag
Fuktsensor
Park hjälp fram/bak
Glasögonhållare
Skyddsgaller i stål
Bärkassehållare

Jag tror jag fick med allt här. Något jag missar? Något som är fullkommligt onödigt? Det som verkar lite oklart är att det på Affärsförslaget står Luftkvalitetssystemet IAQS? Ingår det i något paket? Inte vad jag kan se men ändå finns det där.
Användarvisningsbild
av betterlead
Den där Fuktsensorn har aldrig någon lyckats förklara för mig, vad det är. Jag har det på min nuvarande bil... :oops:
Park hjälp fram/bak. Till en Summum ska du väl bara komplettera med fram.

Är det en tjänstebil som ska förmånsbeskattas? Lägg då extragrejerna som inte måste fabriksmonteras utanför köpenotan och låt verksta'n ta hand om montering vid leveransservice. Då kan man göra fullt momsavdrag på dessa. Sen har jag ingen aning om, om du helt enkelt inte behöver ta med detta i förmånsberäkningen. ?:-/
Användarvisningsbild
av Bosa
Fuktsensorn kollar väl luftfuktigheten i bilen så styrningen av klimatanläggningen gör allt för att man ska slippa imma på rutorna.
av Amli
Avtagbar dragkrok och hastighestberoende servo styrning är bra tillbehör.

Behöver du verkligen skyddsgaller i stål? Det är ju ett nät som ingår som du rullar upp. Eller är det för klent tycker du?
av perhall
Amli skrev:Avtagbar dragkrok och hastighestberoende servo styrning är bra tillbehör.

Behöver du verkligen skyddsgaller i stål? Det är ju ett nät som ingår som du rullar upp. Eller är det för klent tycker du?
Det KÄNNS klent men jag kan inte tänka mig att det är det. Pallar nog flera hundra kg bagage innan det går sönder!
PH
Användarvisningsbild
av 164E
Skyddsgallret är bra tycker jag, behändigare än det inbyggda nätet. Något som jag uppskattar är annars automatisk nivåreglering, vid sidan av avtagbar dragkrok. Likaså skulle jag lägga på driver supportpaketet. Bärkassehållare skulle jag stryka, kassar i bagaget fungerar utan också.
av marty
Håller med 164E. Bärkasse hållare klarar man sig utan. Den gör dessutom platsen under golvet mindre. Jag hade problem att få ner de saker jag ville ha där på min förra bil.
Hämtade precis skaffat en 2.5FT R-design. Det är en riktigt fin känsla i den. Första gången jag gillat att köra automat. Den är tystare och mer sofistikerad än diesel. Det finns bara ett aber med den motorn och det är förbrukningen. 1,6 l/mil etanol blev resultatet av min första tank. Tyckte att jag körde väldigt lungt dessutom. Men smakar det så kostar det!
av perhall
marty skrev:Håller med 164E. Bärkasse hållare klarar man sig utan. Den gör dessutom platsen under golvet mindre. Jag hade problem att få ner de saker jag ville ha där på min förra bil.
Hämtade precis skaffat en 2.5FT R-design. Det är en riktigt fin känsla i den. Första gången jag gillat att köra automat. Den är tystare och mer sofistikerad än diesel. Det finns bara ett aber med den motorn och det är förbrukningen. 1,6 l/mil etanol blev resultatet av min första tank. Tyckte att jag körde väldigt lungt dessutom. Men smakar det så kostar det!
Den är tyvärr törstig om man inte kör väldigt lugnt. Har märkt att både 1,6DRIVe och 2,5FT-förare kan komma ned lågt i förbrukning men då kör de också lugnt! Jag har aldrig kört DRIVe under 0,7 och 2,5FT drar mycket om man kör inspirerat. Men tyst och sofistikerar är den! Det är ju typ en ljudchock nu när taxibilarna bytt från gamla bullriga dieselmotorn till 2,5FT... är bilen igång liksom?/PH
Användarvisningsbild
av betterlead
marty skrev:Håller med 164E. Bärkasse hållare klarar man sig utan. Den gör dessutom platsen under golvet mindre. Jag hade problem att få ner de saker jag ville ha där på min förra bil.
Hämtade precis skaffat en 2.5FT R-design. Det är en riktigt fin känsla i den. Första gången jag gillat att köra automat. Den är tystare och mer sofistikerad än diesel. Det finns bara ett aber med den motorn och det är förbrukningen. 1,6 l/mil etanol blev resultatet av min första tank. Tyckte att jag körde väldigt lugnt dessutom. Men smakar det så kostar det!
Bilder! Bilder för böveln!

När det gäller förbrukningen - om du köpt Limitedversionen har du antagligen (?) fått ca 45 tkr i rabatt och då kan du trösta dig med det, varje gång du tankar. :)
Det tänker jag göra. Dessutom, noll kr i skatt mot ca 6 lakan (D5 MY09) per år gör ju också på sig.
av Enzo
betterlead skrev:Den där Fuktsensorn har aldrig någon lyckats förklara för mig, vad det är. Jag har det på min nuvarande bil... :oops:
Park hjälp fram/bak. Till en Summum ska du väl bara komplettera med fram.

Är det en tjänstebil som ska förmånsbeskattas? Lägg då extragrejerna som inte måste fabriksmonteras utanför köpenotan och låt verksta'n ta hand om montering vid leveransservice. Då kan man göra fullt momsavdrag på dessa. Sen har jag ingen aning om, om du helt enkelt inte behöver ta med detta i förmånsberäkningen. ?:-/
Man måste ta med det i förmånsberäkningen ändå!
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]