Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mange69
Hej

Ville bara kolla om någon har provat montera extraljus innanför grillen?

Har sett det flertalet gånger på ex BMW 5-serien med M-paket. Förstår att det är en dålig kompromiss, men jämfört med att få dem stulna hela tiden samt att garaget jag har redan nu är på gränsen att jag får in bilen.
Ljusramp under nummerplåten är inget alternativ då jag tycker de lyser dåligt och hamnar för lågt. Dessutom är de svårare att xenonkonvertera.

Borde kunna gå med 2 st ex Bosch Touring 190 som inte är allt för djupa. Sen xenonkonvertera dem.

//Mange
Användarvisningsbild
av mange69
Antagligen blir inte ljusutbytet det bästa, men bättre det än inget kanske.
Snyggt? det syns inte spec mycket om man gör det rätt. (det jag har sett iaf)

Kylning osv kan påverkas. Med X-traljus framför sker viss påverkan, men med det innanför sker kanske mer, men det är svårt att säga utan erfarenhet.

Hoppas det finns någon som provat och vet.

//Mange
av Amli
Du har inte funderat på att Xenon konvertera helljuset? Volvos återförsäljare gör det monterat och klart för 3000:-. Det ska tydligen bli väldigt mycket bättre!
Användarvisningsbild
av mange69
Självklart. Det har jag beställt :!:

Bor i norra Sverige och pendlar mycket längs vilttäta vägar utan viltstängsel, så man kan aldrig få för mycket ljus :idea:
Användarvisningsbild
av mange69
Antar att varje återförsäljare kör sitt eget race eftersom de monterar det på firman. På Nordiska bil i Luleå skulle de ha 2995 kr monterat och klart. 60W per lampa.

Kolla runt hos ÅF så får du säkert olika bud.

Tack skall ni ha! Tror precis som ni att bussnin[…]

Kopplingspedal knarrar

Ajajaj, jag anade det. Dock var kopplingspedalen m[…]

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]