Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tellus
Hej i fredags så hämtade jag min T6;a . Efter 10 mil så ser man vart hjulsprutet träffar .... Det får nog bli stänkskydd , eller ? Misstänker att hjulen behöver tas bort . Har på tidigare bilar sett att hjulbultarna rostar efter några hjulbyten , pga. std krafthylsa på muttermaskinen . Finns det hylsor som är bättre till hjulbultar
Är väldigt nöjd med bilen , testa sportläget ! Erik
Användarvisningsbild
av opA
När stänkskydd sattes på min bil så försvann de mesta av stänket på karossen, nu träffar de mest på plastspoilern bak. Och ja, däcken behövdes tas bort vid montering.

Nya hjulbultar kostar ju ändå inte så många kronor om de nu skulle vara så att dom börjar att rosta, vilket jag inte varit med om än dock ! :)
Användarvisningsbild
av poseidon
Nej man behöver inte ta av hjulen, har du en vinklad torxnyckel så funkar det iaf. Kanske kan va tight om du typ har 20" fälgar å har sänkt 50 mm. Men då kan man ju sätta in domkraften under å höja bilen bara.
Användarvisningsbild
av opA
poseidon skrev:Nej man behöver inte ta av hjulen, har du en vinklad torxnyckel så funkar det iaf. Kanske kan va tight om du typ har 20" fälgar å har sänkt 50 mm. Men då kan man ju sätta in domkraften under å höja bilen bara.
Ioförsig.. kanske var därför dom tog bort däcken på min bil :P Nu har inte jag 20" men.. :roll:
Användarvisningsbild
av poseidon
Fast det står i instruktionen att man skall ta bort däcken å då gör väl mecken det... (varför tänka själv....)
av tellus
poseidon skrev:Nej man behöver inte ta av hjulen, har du en vinklad torxnyckel så funkar det iaf. Kanske kan va tight om du typ har 20" fälgar å har sänkt 50 mm. Men då kan man ju sätta in domkraften under å höja bilen bara.
Hej ,det var ett positivt svar , men är det inte så att stänkskydden skall både skruvas och popnitas fast ?
Ser så ut på beskrivningen på volvos hemsida . Vore ju trevligt om man slapp borra i nya bilen !
Erik
Användarvisningsbild
av poseidon
Jag har inte popat dem å de sitter som berget. Kolla i V50 forumet tror jag det var, det är fler som struntat i det. de har suttit 1 år nu på min bil.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Det stänkskydd jag monterat har jag kompletterat med en sträng siliconmellan bil och skydd, då behöver man inte borra hå i bilen och salt, fukt och sand kan ej komma i mellan och gnaga. Siliconet gör att det sitter som berget och det rör sig inte heller så det finns ingen risk att man nöter hål på lacken under,
Användarvisningsbild
av poseidon
Hoppas du har ättiksfritt silikon annars blir det rost...

EDIT:

Fast det är väl plast där så det borde ju funka.
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]