Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Kom ikväll hem från tyskland efter en kort tripp till hannover tur och retur, vad jag älskar tyska motorvägar, fri fart. Finns inget härligare än att kunna bränna på i 210 km/h lagligt :D snittade 0,65 i hårt motorvägstempo genom tyskland och 140 km passage genom danmark och hyfsat lagligt i sverige :) Otroligt nöjd med bränsleförbrukningen. Kan bara säga att kompisens 9-5 biopower fick stanna hemma :) och inte för att det var en saab utan ja vad är en biopower för något? :wink: Han fick åka riktig bil :D Vill tillbaka till tyskland :D
av Lambda
Jo det stämmer bra att vi var på IAA i Hannover! Men av någon konstig anlednig som kom aldrig Biopowern på tal om att ta dit. Kanske har jag lite mer öppet sinne? ?:-/

Men hade det nu varit så att vi åkt Biopower så hade vi haft hörselen i behåll iaf. Hade nog toppat 240-250 km/h med en ljudnivå under 150 dB. Som 4-åringen hemma hade sagt: "Pappa, den låter som en traktor!" :wink:

Å andra sidan hade vi kanske fått tanka några ggr fler, men men smakar det så kostar det. :D

Finns ett gammalt ordspråk som lyder: "Aldrig en Ford på vår Gård" och detta passar ju bra in när man åkt Forlvo i 140 mil. :wink:
Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Ingen som kan ge en hint? Har googlat, kollat, l[…]

Huven indikerar öppen

Sitter i vänster huvlås, vill jag minna[…]

Hej! Jag har sökt på nätet i timm[…]

Ok, då antar jag att det bara är att pl[…]