Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av geka
Hej, är på gång att byta ut min V70 2008 2.0F till, troligvis, en V70 D3 Summum flamencoröd.
Har lite frågor:

1. Det ingår ju Parkeringsvärmare på dieselmodellerna. Säljaren rekommenderar tidur, men jag tror jag har mer nytta av fjärrkontrollen. Kan jag köpa till enbart fjärrkontroll, eller MÅSTE jag köpa tiduret?

2. Kommer troligen välja Dynamic-stolarna, främst för att de känns skönare än standardvarianten. Har inte haft skinn alls förut, hur är dessa på sommaren/vintern? Dessutom, glider man runt mycket?

3. Om man trimmar upp bilen med t ex BSR-programmering, kommer Volvo-verkstaden ha synpunkter på det? Kommer det märkas vid service?

4. USB/Ipod cradle. Är det något man bör ha? Jag kommer ju välja HighPerformance-stereon, vill ju gärna koppla in en USB-sticka med en massa musik. Kommer ev också skaffa en iphone vad det lider. Är detta tillägg nödvändigt då?

Tacksam för svar, helt suveränt forum. Kommer säkert ha fler frågor...
Mvh GK
av Linqid
geka skrev:Hej, är på gång att byta ut min V70 2008 2.0F till, troligvis, en V70 D3 Summum flamencoröd.
Har lite frågor:

1. Det ingår ju Parkeringsvärmare på dieselmodellerna. Säljaren rekommenderar tidur, men jag tror jag har mer nytta av fjärrkontrollen. Kan jag köpa till enbart fjärrkontroll, eller MÅSTE jag köpa tiduret?

2. Kommer troligen välja Dynamic-stolarna, främst för att de känns skönare än standardvarianten. Har inte haft skinn alls förut, hur är dessa på sommaren/vintern? Dessutom, glider man runt mycket?

3. Om man trimmar upp bilen med t ex BSR-programmering, kommer Volvo-verkstaden ha synpunkter på det? Kommer det märkas vid service?

4. USB/Ipod cradle. Är det något man bör ha? Jag kommer ju välja HighPerformance-stereon, vill ju gärna koppla in en USB-sticka med en massa musik. Kommer ev också skaffa en iphone vad det lider. Är detta tillägg nödvändigt då?

Mvh GK
Nu vet jag inte exakt vad Ipod-tillbehöret innebär (om jag inte minns helt fel är det väl enbart om man kör Performance-stereo som man har nytta av det?) men vi har vanligt USB-uttag i våran och det funkar utmärkt att antingen sätta i en sticka eller koppla in iPhonen med sladd. Så beställer du HP-stereo har du inget behov av det, imo.
Användarvisningsbild
av StringerBell
geka skrev:Hej, är på gång att byta ut min V70 2008 2.0F till, troligvis, en V70 D3 Summum flamencoröd.
Har lite frågor:

Tidur ingår i Summum. Ingår nog i alla paket.
av lobbysleeper
Nej tiduret ingår inte i något paket.

Och ja, med high perf stereon ingår iPod dockan/kontakten (dvs usb uttag)
Användarvisningsbild
av Momentum
Är det inte så att fjärrkontrollen är löjligt dyr, då kan du väl lika gärna ta styrning av värmaren via mobil telefon, kanske ändå lite dyrare, men då kan prata om räckvidd på fjärrkontrollen :D
av perhall
Vet inte om tidur är en sån sak som man typ måste ha när bilen säljs? En del av oss använder ju inte värmaren så mycket...
Användarvisningsbild
av StringerBell
perhall skrev:Vet inte om tidur är en sån sak som man typ måste ha när bilen säljs? En del av oss använder ju inte värmaren så mycket...
Anledning till att jag förutsatte att det ingick i Summum är att jag inte sett en enda annons med Summum-utrustad dieselbil där tidur inte ingått. I vilket fall behövs det mjukvara till fjärren och det skulle förvåna mig om inte tiduret är med från början där, men överraska mig gärna.
av alben
Har lite frågor:

Mvh GK
1. Tidur ingår ej. Ett bättre alternativ är att köpa till Volvo On Call. Då ingår ett tidur och du får även funktionen att starta värmaren via sms.

2. Har bara åkt i dessa en vecka men är mycket nöjd. Man glider inte runt i dem.

4. Det tillägget behövs inte om du har High performance stereon
av geka
Tack för alla svar, ska titta på OnCall-alternativet.
Då är frågan, vad gäller angående BSR-trimningen? Kommer Volvoteknikern "se" det vid service? Jag kan ju iofs ställa frågan direkt till BSR, de lär ju ha svaret.
Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Ingen som kan ge en hint? Har googlat, kollat, l[…]

Huven indikerar öppen

Sitter i vänster huvlås, vill jag minna[…]

Hej! Jag har sökt på nätet i timm[…]

Ok, då antar jag att det bara är att pl[…]