Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kirre123
Som överskriften lyder så har jag upptäckt ett litet problem med mina el-hissar fram.
Funktionen som gör att dom ska åka ner automatiskt med bara ett tryck funkar ej och inte heller att hissa ner dom med fjärrkontrollen.
Det funkar bak!!
Ska självklart höra av mig till lokala Volvohandlaren för bilen hämtades ut ny igår Fredag.
Men är intresserad av att höra om det är fler som har haft samma problem.
Användarvisningsbild
av P1800
Förmodligen behöver du bara initiera fönsterhissarna. Det är något sim krävs t ex om bilen varit strömlös och hur man gör finns beskrivet i instruktionsboken. Jätte-enkelt att göar men minns inte exakt hur.
av Mr T
Ungefär såhär:

kör ner rutorna
kör upp dom - håll knappen uppe i några sekunder
släpp knappen
dra upp knappen igen och håll några sek

osäker på om det sista steget behövs. står som sagt i boken. =)

//Mr T
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Kirre123 skrev:Som överskriften lyder så har jag upptäckt ett litet problem med mina el-hissar fram.
Funktionen som gör att dom ska åka ner automatiskt med bara ett tryck funkar ej och inte heller att hissa ner dom med fjärrkontrollen.
Det funkar bak!!
Ska självklart höra av mig till lokala Volvohandlaren för bilen hämtades ut ny igår Fredag.
Men är intresserad av att höra om det är fler som har haft samma problem.
Jag har haft problem med att rutorna går trögt och att motståndet gör att elmotorn tror att något kommit mellan och hissar ned dem igen :-( Dock fixade de detta på sista servicen och smorde med något fett så nu funkar de klanderfritt. var lite jobbigt att nollställa klämskyddet stup i kvarten :)
Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

Xc70 2012

Hej! Jag är ny här och jag fick dessa fe[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]