Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RonnyRaw
Goddag.

Har varit inne på detta forum frekvent sedan jag beställde min 2,5FT R-design (man e knappast ensam med den bil nu).

Nu har den således kommit och hämtades upp igår, så då får man väl bli medlem på riktigt.

Vilken bil!!!!!!! Har läst här om etanol kontra diesel och för min del så skiter jag helt fullständigt i de ören och kronor som det kostar att ha en FT än en D, vill inte verka arrogant på nåt sätt men i det stora hela är det banne mig värt det.
Har inte dragit på för fullt än eftersom den bara rullat 4:a mil men redan vid halvgas så kan man fnissa lite.

Har tidigare haft V50 1,8f (snark) och en 9-3 1,8T och den är ju ingenting i jämförelse med V70.

Det är ju några stycken som har den nu på forumet. Hur upplever ni den?
av RonnyRaw
Jag tackar.

Kommer inte ihåg exakt datum men tror det va runt vecka 28. Skulle ha levererats v.40 men har en kompis på Volvo som fixade med lite framflyttning.

Så som han förklarade det (kan ha missuppfattat) så koncentrerar dom sig i princip enbart på V60 nu och bygger upp V70 när det blir driftstopp för V60:n. Så jag förstod det som iaf. Sen så har dom väl en deadline att följa upp men dom leverar nog inte tidigare än den iaf.

Bilder kommer, skall plåta den idag kanske.

iksiow: Den är väl värd väntan!
Användarvisningsbild
av Gurra82
Grattis till din bil! :D ett par bilder hade varit trevligt!
av fredrikwt
Kul med ny bil! avis är jag! :D

Ang 2.5FT, är denna klassad som miljöbil med de parkeringsförmåner det ofta medför?? Tittar jag hos VV så verkar de nya inte vara skattebefriad... Hur funkar det?
av Sundance
Jo, jag är också ny på forumet och har även jag beställt en V70 2,5FT R-Design..
Beställde för 2 veckor sen, fick leveranstid V51 :???:
3 lååånga månader kvar..
av aniken
Hej fick min i onsdags å är så jävla nöjd .Den går så tyst tycker jag med 18" .och jag håller med dig bränsle förbrukningen är skit samma.Om man som jag kör 1500 mil om året. För övrigt har jag haft flera nya audi a4+a6 med 18"+19" .Men här vart jag impad av volvo v70 r
av RonnyRaw
2,5FT är skattefri i 5 år.

Jag bor i Göteborg och där la dom ned hela gratisparkering projektet så för min del är det betalning som gäller, kan dock inte svara för andra städer. Det e fint det, ca. 25 kr i timmen för att parkera i stan och sen vill dom slänga upp betalstationer ute på vägarna. Ibland undrar man över intelligensnivån på folket som styr.

Aniken: Reagerade också på att den är så tyst, helt fantastiskt bra!
Användarvisningsbild
av opA
Färg ???
Utrustning mer än R-design ?

Bild

:D
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]