Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SverreK
Vilken härlig känsla att få bestämma allting på bilen för första gången i mitt liv.
Men framförallt, vilket fantastiskt forum detta är, där man kan få hjälp med alla frågor kring motorval och olika tillval.

Stort tack alla er som på ett eller annat sätt hjälpt mig. Misstänker att jag kommer ha minst lika mycket hjälp av forumet när väl bilen är levererad och saker och ting börjar krångla. :-) Men 2 års nybilsgaranti känns ju fint.

Jag fick inget erbjudande om serviceavtal. Tar man upp det vid leverans?

Tack än en gång
/Sverre

P.S. Också var det bilen ju:

V70 II D3 Business Active
17tums fälgar
Nyckelavstängning krockkudde
Elektrisk avstängning barnlås.
Tidur till värmare
Lastrumsmatta
Gummimattor
Användarvisningsbild
av Honke
Gratulerar! Ja visst är det skoj?! Går själv o väntar på min första nya bil. Antar att det är en skön känsla när man hämtar den när det är helt nytt :D
av SverreK
Honke skrev:Gratulerar! Ja visst är det skoj?! Går själv o väntar på min första nya bil. Antar att det är en skön känsla när man hämtar den när det är helt nytt :D
Det tror jag också :D .... Bara det att det inte är nytt så länge. Men man kommer ju alltid veta vad som hänt med bilen under inkörning osv...

/Sverre
av tellus
Grattis ! Går i väntans tider själv , s80 T6 , kommer om några veckor . Är det något man ska tänka på vid lev. som ska göras då som inte kan göras senare ? Nåt man INTE ska göra ?
Bilen ska ju betalas , snart riksdagsval och jag har inget brinnande intresse för nån av våra folkvalda ,kanske det finns nån som är intresserad av att köpa min röst ? Bra bud emottages ! :)
Erik
av SverreK
Gamen skrev:GRATTIS till nya bilen Sverre !
Tack, tack. :D

Kollade med säljaren om man kunde uppgradera till R-design för ringa kostnad. Men då drog det iväg för då skulle han betalt för metallic och HP-stereon.... Jag blir inte klok på vilka paket som gäller när...
Kontentan blir att jag får nöja mig med 17-tum :wink:

/Sverre
Användarvisningsbild
av Gurra82
Grattis :-)-) Det är så underbart att få bestämma själv. Nu kommer den lite så jobbiga biten med att beställa nytt. Vänta på den :D Ett tips är att bunkra upp med kataloger vid sängen, tv bordet, jobbet, ha många, för du kommer slita på dem :D
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Bra val! D3:an är en trevlig motot med bra egenskaper på låga varv. Går knappt att känna sillnaden mot 2,4D och tom D5 under 3000 rpm.
av SverreK
Gurra82 skrev:Grattis :-)-) Det är så underbart att få bestämma själv. Nu kommer den lite så jobbiga biten med att beställa nytt. Vänta på den :D Ett tips är att bunkra upp med kataloger vid sängen, tv bordet, jobbet, ha många, för du kommer slita på dem :D
Tack för tipset. Skall lusläsa katalogen varje kväll och även tjuvkika lite på min beställningsspec. Kan knappt fatta att det är sant. Jag... köpa en ny bil..... Det var jag i ren princip motståndare till fram tills för bara någon månad sedan. :lol:

Emiljonsson7 skrev:Bra val! D3:an är en trevlig motot med bra egenskaper på låga varv. Går knappt att känna sillnaden mot 2,4D och tom D5 under 3000 rpm.
Tack. Det tröstar lite.... Var inte helt lätt att välja motor. Provkörde 2,5 FT också... Den gick grymt fint. Men jag valde ändå dieseln. Den var ruggigt fin att köra på låga varv, och det är ju där åtminstone jag håller till mest :D
V60 sliter däck bak

https://www.autodoc.se/ridex/13643248 Och ä[…]

Jag misstänker EGR-ventilen. Enbart pga &ari[…]

Kanske satt en separat förstärkare ocks&[…]

Visa din semesterbil(d)

Är det inte där det sitter en uttorkad[…]