Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nejo
Tjena,

alldeles nyss kom jag hem, skulle stänga av bilen på knappen men råkade trycka till den en gång medans den höll på o stänga ner.

Känner mig ungefär så här nu :oops: :oops: :oops:

Vartalet hoppade till lite upp och ner, och sen kom ett skrämmande felmeddelande: Nedsatt motorprestanda.

Vad betyder detta ? Hittar inget i instruktionsboken...

Har märkt att det kommer lite klick-aktiga ljud från fläktutblåsen, kan detta ha något att göra med spjällhus ?

Hoppas ni har svar till mig.

Mvh nejo
av Peanuts
Hej

Jag fick samma fel tidigare när jag hade fel på min tankmätare. Anledningen då var tydligen att motorn går ner på sparlåga eftersom den tror att bränslet snart är slut.

Jag tror att det där "nedsatt motorprestanda" är en skyddsåtgärd bilen har för sig om den märker att någonting inte är riktigt rätt. Att du råkade starta bilen innan den stängt av sig kan säkert ge bilen lite skrämselhicka! Försvann meddelandet sen när du startade om bilen?

Mvh

Pontus
av nejo
Hej,

det försvann inte första gången jag startade igen direkt efter att det hänt. Så jag körde försiktigt en sväng i gatan (50m) när jag kom tillbaka till uppfarten så försvann meddelandet och "i" lampan slutade lysa.
Idag har den inte lyst.

Hoppas bara att allt är som det ska.

Den ska in och få en nyckel åtgärdad snart, ska höra om de kan läsa av felkoder samtidigt.
Xc90 T8 My22 vs My23

Det som sliter mycket på batterier är s[…]

Tack för input, Cotag – väldigt v&[…]

Det händer att kallstart spridaren bö[…]

Det ska jag göra, problemet dök dock upp[…]