Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lobbysleeper
Är det så att R-design stolen inte är en Dynamic stol? Utan att den bygger på den "gamla" stolen? Den som fanns innan nya sport/dynamic stolen kom.

Kan inte bestämma mig för vilken som är skönast även om dynamic lockar mest. Vet heller inte om jag tycker R-Design utseendet (svart/vit) är snyggt eller inte...

MY11 gäller frågan om det nu skiljer.
av 5cylindrar
Enligt mina uppgifter så är inte R-design och dynamicstolen densamma. Dock har jag fått veta att man på R-design vid beställning kan byta ut det svart-vita lädret mot helsvart dynamic läder, dock fortfarande med R-design stolen.
av lobbysleeper
Nja, i min offert där jag valde just helsvart skinn "dynamic" så heter det:
Dynamic Läder M-grå EL01

Och tittar man i katalogen så är "EL01" de nya sportstolarna som heter dynamic.

Läderklädsel EL101 ser ut att vara "vanliga" stolar.
av lobbysleeper
Kan inte mer än hålla med! De blå instrumenten kunde de skippat (likaså silvriga backspegelkåpor, fast de är ju lättare att byta).
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja jag gillar inte heller R-designinteriören och ville absolut ha träratten (grymt snygg med det biega lädret) så jag fick beställa Summum, Dynamic och sportchassit separat men nu har jag en bil där jag är supernöjd med interiören :)

Dynamic skall vara samma stolar som i R-design. Att kalla det sportstolar är en överdrift. De har lite bättre sidostöd och i och med skålningen så går det att sitta lite "lägre" än med de vanliga stolarna så för mig som är ganska lång så funkar de bättre. På samma sätt blir dynan längre än original då de är lite djupare i ryggen. Men obekvämare än original är de inte alls. Snarare tvårtom tycker jag. Dock slår de inte de gamla sportstolarna i V70N :D De var kungliga

Om moderator så önskar kan han/hon rade[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Tog loss plåtlocket och tittade ner i h&arin[…]

Hej! Mitt första inlägg här, hoppa[…]

Huven indikerar öppen

Microbrytaren sitter i högra huvlåset, […]