Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag har fått en återkallelse kallelse angående det där fenomenet med rusande motor och hög oljenivå. De skall uppdatera mjukvaran.

Är det någon annan som redan fått detta också?
Användarvisningsbild
av modin
När jag lämnade in bilen för diverse småfix i juli så kunde teknikern se i datorn att det fanns en kampanj på det så han fixade det också samtidigt..
av lobbysleeper
Jag har inte fått någon kallelse om detta (bara en "var uppmärksam på oljenivån"-brev tidigare i våras eller nåt).
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag har inte heller fått något. Iofs en V50 men har cokså fått brev att vara uppmärksam på oljenivå osv.
StringerBell: Kan du inte posta en kopia på brevet här?
Användarvisningsbild
av StringerBell
FiddeUBC skrev:Jag har inte heller fått något. Iofs en V50 men har cokså fått brev att vara uppmärksam på oljenivå osv.
StringerBell: Kan du inte posta en kopia på brevet här?
http://web.comhem.se/~u31827122/d5.jpg

Kallelsen skickades ut av firman som sålde bilen ny, i mitt fall Roslags Bil.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Där ser man, då lär väl ett liknande brev dimpa ner i min brevlåda i och med att jag har fått samma säkerhetsbrev innan som er andra.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Kanske pytsar man ut kallelserna för att inte få en alla-på-en-gång effekt på denna ej kritiska återkallelse. Jag har ju själv en V50 men postade i den här forumdelen för att fler har D5:or här.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Det kan stämma, jag har faktiskt och själv konstaterat att oljenivån ökar mellan service men aldrig så pass mycket att jag behövt tappa ur olja på verkstad.
Då väntar man på det brevet också.
Vibrationer bakvagn vid inbromsning.

Byt hjul mellan fram och bak? När du bromsar […]

Startar ej, V90 D4 -17

Symtom? Det vill säga - går startmotorn[…]

Jag hade liknande problem, men bara vänster s[…]

Vad är den värd?

Finns nog en särskild sida på forumet f[…]