Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eikari
Hei Volvo eksperter!

Jeg er ny på forumet og venter på min aller første Volvo, en 2011 V70 D3 R-Design automat. Er vant til å kjøre svenske biler (har i dag Saab 9-3) og er spent på hvordan det blir å kjøre Volvo de neste årene. :wink:

Har fulgt meg på dette forumet er par måneder, men har noen spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med:

1. Er det slik for Volvo at man må ta det rolig når motoren er ny, dvs ikke over 3000rpm de første 200 milene? Da jeg kjøpte 9-3 fikk jeg nemlig beskjed om at det ikke var nødvendig å tenke på, her var det bare å kjøre på!

2. R-Design har et sports avgass system. Vil det si at alt er rustfritt?

3. R-Design kommer også med spoiler bak. Medfører det problemer med vask av bilen i maskin m/u børster? Jeg liker å vaske bilen selv, men med to små barn hender det at jeg om vinteren kjører bilen i maskin.

4. Vil dere anbefale å vokse bilen når den er ny eller vente noen måneder? Siden jeg får bilen første i begynnelsen av oktober, kunne jeg godt tenke meg å beskytte lakken litt ekstra før vinteren

Vel, har sikkert flere spørsmål, men kommer ikke på noe mer akuratt nå :D

Arild
Användarvisningsbild
av gnestakalle
1. Att köra in motorn som man talade om förr är inte nödvändigt på det sätt man då menade, däremot bör man undvika att plåga motorn (egentligen skall man alltid undvika det) i början.

2. Vet ej, fråga på volvo.

3. Då jag inte vet hur spoilern ser ut kan jag inte säga bestämt men för lackens skull rekommenderar jag att du tvättar på ett ställe med högtryck då det är mer skonsamt för lacken och om du använder högtryck så skall nog en spoiler spela mindre roll.

4. Gör en så kallad lackkonservering på bilen, kostar en del pengar men skyddar lacken, bilen blir mer lättvättad och blankare längre. Fråga för säkerhets skull på Volvo om du kan göra behandlingen direkt eller om du bör vänta.

Lycka till med din nya bil.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Funk
2. R-Design har et sports avgass system. Vil det si at alt er rustfritt?
Nej, det enda som skiljer detta från ett annat är kromet på ändrören...

/Thomas
"Sentry mode" kamera?

Denna testvinnare tycker jag verkar intressant, -s[…]

Byta lamphus/baklykta xc90 2018

Finns det någon instruktion om hur man byter[…]

Det var väldigt länge sedan jag la upp n[…]

..Lite irriterande dock att det inte är tom[…]