Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av conZair
För att göra en lång historia kort så har jag tittat på volvos hemsida angående olika motoralternativ till en ny XC70.
Där finns då lilla dieselmotorn, D3 (framhjulsdriven) med 163hk i en 2 liters motor och så D3 AWD med 163hk i en 2,4liters motor...

Nu när jag pratar med en säljare på volvo så tror han att det finns den lilla D3 motorn, alltså 2 liters motorn, med AWD också... Stämmer det? Hittar inget som helst som tyder på det på volvos hemsida.

Enligt volvos hemsida så verkar det som om att man vill ha AWD så får man 2,4 liters motorn, antingen genom att välja D3 AWD eller D5 AWD...
Användarvisningsbild
av philipsguy
Okej det kan ju ha skett ett missförstånd mellan dig o säljaren eller kanske är denne ny på jobbet eller normalt sett kanske bara säljer Renault men en Volvosäljare borde verkligen ha bättre koll än att tro att det finns 2 l AWD!!!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
conZair skrev:Ingen som har någon erfarenhet eller kanske rentav äger en xc70 med 2liter motor och awd?
Det går inte för det finns ingen XC70 awd med 2-liters dieselmotor.
Vilken mjukvara har ni?

Hade min bil inne på service idag och min PT[…]

Byta lamphus/baklykta xc90 2018

Finns det någon instruktion om hur man byt[…]

Tack för era svar. Bromsskivan sitter inte […]

Du menar att Easee Home Up kan switcha faser typ[…]