Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Är det någon som beställt Polestar direkt när bilen är ny? Då borde man ju kunna få 10-15 procent rabatt precis som för annan extrautrustning?
Det kan ju fälla avgörandet. Vore smidigt också.../PH
av perhall
Momentum skrev:Det är slutpriset på allting som avgör, inte % på enstaka ingående detaljer, ointressant om det är Polestar, Vinterdäck eller något annat
Det kan väl vara intressant att veta, inte minst i en förhandling. Har handlaren 50 procent eller 10 procent marginal? Det händer ju att vinterhjul kostar 13800 på Bilia men likadana 7900 hos någon annan (en upptäckt som man inte gör om man bara tittar på slutpriset). Medan metalliclack eller soltak - där har man inte mycket val.
PH
av Steff 99
Varför skulle det inte gå att få rabatt på polestar, alla priser från leverantör är rekomenderat ca pris, sedan är det åf som avgör vilket pris man vill ta ut från kund.
Känner man för att ge bort det man köpt in, så är det ingen som kan hindra det heller.
Användarvisningsbild
av Momentum
perhall skrev:
Momentum skrev:Det är slutpriset på allting som avgör, inte % på enstaka ingående detaljer, ointressant om det är Polestar, Vinterdäck eller något annat
Det kan väl vara intressant att veta, inte minst i en förhandling. Har handlaren 50 procent eller 10 procent marginal? Det händer ju att vinterhjul kostar 13800 på Bilia men likadana 7900 hos någon annan (en upptäckt som man inte gör om man bara tittar på slutpriset). Medan metalliclack eller soltak - där har man inte mycket val.
PH
Tror du missförstog mig
Jag har flera poster på min ordersedel med 100% rabatt
Det innebär ju inte att handlaren ger mig dessa saker
Det tar han igen på någon annan post, bilen mest troligt
Jag tror säkert att du kan få 100% på Polestart, men då får du mindre på något annat, och då är det slutpriset som är intressant
av perhall
Momentum skrev:
perhall skrev:
PH
Tror du missförstog mig
Jag har flera poster på min ordersedel med 100% rabatt
Det innebär ju inte att handlaren ger mig dessa saker
Det tar han igen på någon annan post, bilen mest troligt
Jag tror säkert att du kan få 100% på Polestart, men då får du mindre på något annat, och då är det slutpriset som är intressant
OK... ja, så brukar det stå på offerterna från Volvo.

Det diskuteras ju inte här på forumet men BSR ger inga rabattar (eller?) och om Volvo gör det blir ju Polestar billigare. Sen är det ju troligen lättare att få rabatt vid nybilsköp än om man kommer efter 1 år och vill ha Polestar. Precis som med dragkrok, extraljus, motorvärmare... /PH
av samz
Brukar det vara kampanj på Polestar ngn gång? Tror inte jag sett det, men har heller inte varit inne på trim så länge :lol:

En fråga ang. försäkringen, blir den dyrare med fler HK?
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]