Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
Hej,

Velar länge med mitt bilbyte, inte blivit av än. Nu även lite ändrade förutsättningar med.. :)
Får man plats med två bältesstolar samt ett babyskydd i baksätet på en V70II ?
(Vill inte ha någon bakåtvänd i fram trots att airbagen är urkopplad.)

Var ut å testade två sju-sitsare idag, S-Max 2.0T och XC90 D5. Visst lite mer plats (dock inte bagage) men MYCKET mer busskänsla. XC känns som min V70N så blir det en sån får det bil beg, känns inte som en ny är värd 450'

Men till frågan, fungerar det med tre barn i baksätet i V70II?
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Det borde funka utmärkt vi har 2st volvostolar i baksätet en i mitten och en på höger sida sambon sitter alltid bak med ungarna så visste borde babyskyddet rymmas om sambon ryms brevid 2stolar.
Användarvisningsbild
av Spid3r
na96gen skrev:Hej,

Velar länge med mitt bilbyte, inte blivit av än. Nu även lite ändrade förutsättningar med.. :)
Får man plats med två bältesstolar samt ett babyskydd i baksätet på en V70II ?
(Vill inte ha någon bakåtvänd i fram trots att airbagen är urkopplad.)

Var ut å testade två sju-sitsare idag, S-Max 2.0T och XC90 D5. Visst lite mer plats (dock inte bagage) men MYCKET mer busskänsla. XC känns som min V70N så blir det en sån får det bil beg, känns inte som en ny är värd 450'

Men till frågan, fungerar det med tre barn i baksätet i V70II?
Det borde inte vara någon problem, har själv två stycken bakåtvända i baksätet, det känns att man skulle kunna klämma en till emellan. Haft tidigare XC90 D5 aldrig använt 7- sitsig uppställning, lite krångligt att hålla på och installera barnen på de extra stolarna bak. Ersatte XC90 främst pga förbrukningen och det dalande andrahandsvärdet.
Är jätte nöjd med V70II (2.4D).
av Amli
Jag har 3 bilbarnstolar i min. Ett babyskydd, en framåtvänd och en bakåtvänd. Visst går det att få in dem men det är oxå precis. Sedan beror det på vad du har för bilbarnstolar då vissa är bredare än andra.

Men jag tycker det är alldeles för trångt i vår bil och därför kollar jag på andra alternativ. Då främst med ett bredare baksäte.
Användarvisningsbild
av na96gen
Amli skrev:Jag har 3 bilbarnstolar i min. Ett babyskydd, en framåtvänd och en bakåtvänd. Visst går det att få in dem men det är oxå precis. Sedan beror det på vad du har för bilbarnstolar då vissa är bredare än andra.

Men jag tycker det är alldeles för trångt i vår bil och därför kollar jag på andra alternativ. Då främst med ett bredare baksäte.
Misstänkte att det var så, men om man väljer de integrerade barnstolarna och sedan har babyskydd/bakåtvänd stol i mitten... :???:
av Amli
na96gen skrev:
Amli skrev:Jag har 3 bilbarnstolar i min. Ett babyskydd, en framåtvänd och en bakåtvänd. Visst går det att få in dem men det är oxå precis. Sedan beror det på vad du har för bilbarnstolar då vissa är bredare än andra.

Misstänkte att det var så, men om man väljer de integrerade barnstolarna och sedan har babyskydd/bakåtvänd stol i mitten... :???:
Då lär det inte vara några problem.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
na96gen skrev:
Jag har de integrerade barnstolarna och har haft tre stolar bak, dvs de ntegrerade samt en extra mellan dem. det enda är att bälteslåset blir lite svårare att komma åt men annars är det hur lugnt som helst. För barnen var det inte alls trångt.
av CalleV70
På tidig V70-tid, körde vi med 3 barn. En bakåtvänd fram och hustrun alltid i mitten bak. Hon hade ju bra koll på allt. Var mycket mer praktiskt än 3 barn ibak, speciellt så bråkade dom inte med varandra!! :)
av Mr T
Vi har en V70II och en BeSade iZi Kid bakåtvänt i baksätet.

Jag kan inte sitta framför den stolen och köra vilket är tråkigt, då är jag ändå bara 175 lång. (Märkligt nog kunde jag ha samma stol i S80Nn och sitta framför...)

Att ha tre riktiga barnstolar bak i en V70 känns som en omöjlighet.

Men sen finns det ju olika stolar också och vissa tar betydligt mindre plats än andra men går kanske inte att ställa in på samma sätt i stället.

Vill man ha tre stolar bak rekommenderar jag att man blir fullständigt politiskt inkorrekt och införskaffa en sån här:
http://www.blocket.se/goteborg/Jeep_Gra ... w=3&last=1

//Mr T
av micjos
Vi har 2st riktiga barnstolar och ett babyskydd i mitten, det är trångt men det funkar.
På våran kommande v70 har jag beställt inbyggda barnstolar då det säkert gör det lite smidigare iaf.

Hej, har en V70 -05 som jag bara kör på[…]

Nej sensorer är väldigt sällan 12v […]

Enligt instruktionerna så ska man koppla bor[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Houdi, lossade handtaget på förarsidan […]