Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ronnbaeck
Nu har mor och far beställt en ny bil! (V70 D5 AWD) aut, Momentum. Savillegrå, 18"fälg, Dragkrok, 5tonade rutor, vinge, highperformance, bagagerumsmatta, takbox + polestar :D ..
Plus att de hade ett jätterbjudande: på närmare runt 65 000kr ..normalpris för allt vi tog blev typ 430 000kr men de betalade ändast 365 000kr
Nu är det bara till att sälja gamla bilen (V70 D5 awd -06) :)
Användarvisningsbild
av Spid3r
Ronnbaeck skrev:Nu har mor och far beställt en ny bil! (V70 D5 AWD) aut, Momentum. Savillegrå, 18"fälg, Dragkrok, 5tonade rutor, vinge, highperformance, bagagerumsmatta, takbox + polestar :D ..
Plus att de hade ett jätterbjudande: på närmare runt 65 000kr ..normalpris för allt vi tog blev typ 430 000kr men de betalade ändast 365 000kr
Nu är det bara till att sälja gamla bilen (V70 D5 awd -06) :)
Bra bil val, grattis till nya bilen, skulle ta r-design om jag hade köpt den.
av knicklas
Kul! Saville Grey är läcker tycker jag. Ville egentligen välja den eller Titan Grey, men fick inte (Business fanns bara i vissa kulörer då).

Ge mig lite info om bilen som ska säljas. Jag letar V70N D5 med bra miltal åt min bror...
Användarvisningsbild
av Ronnbaeck
Mamma och pappa ville inte köpa r-design p.g.a lyssna nu.. haha.. för den var sänkt 20mm??? .. va? aja..de ville helst ha en xc70 men då fick de inte ett sådant bra erbjudande!..de åker mycket till fjällen och så.. fast glömde skriva att de tog r-design dimljusen! så den blir bra snygg!

Våran V70 d5 awd -06 är en addition, svartmetallic, vinge, 17", mörk inredning, mugghållare fram och bak, fast drag, (ganska lite utrustning) .. den har servats regebundet på volvo..detta år har vi lagt ut 40000kr för massa grejer som vinkelväxel, inspruning, dioder m.m. problem är väl att den har gått ganska mycket nu 17000mil!
av Amli
Dina föräldrar lär bli nöjda min sin nya bil. Det låter onekligen som dom även fått ett väldigt bra pris! :-)-)
Användarvisningsbild
av opA
Ronnbaeck skrev: problem är väl att den har gått ganska mycket nu 17000mil!
Och vad skulle problemet vara med att den gått 17.000 mil ?
Min är uppe och rullar i 18.600 mil och har aldrig gått bättre =)
Användarvisningsbild
av Variosboy
opA skrev:
Ronnbaeck skrev: problem är väl att den har gått ganska mycket nu 17000mil!
Och vad skulle problemet vara med att den gått 17.000 mil ?
Precis, vad är 20k mil på en modern bil, inte ett skit! :wink:

Min förra V70 hade gått 32k utan att det gick att se vare sig på utsidan, insida, eller hur det var att åka i.
Min första bil, en 245:a från 1980 hade gått 44k mil när jag gjorde mig av med den!
av Amli
Lär nog inte vara några problem för en V70N med 17000 mil på mätaren, men är man ute efter en bil med bra miltal är kanske inte en bil med 17000mil på en 4 år gammal bil det första jag skulle slänga mig över. Speciellt inte när det gäller en sådan vanlig modell som V70N där det bara är att välja och vraka bland begagnade. Sen spelar ju priset så klart en väldigt stor roll.
Användarvisningsbild
av Bosa
opA skrev:Och vad skulle problemet vara med att den gått 17.000 mil ?
Just denna V70 har väl inte riktigt marknadsförts som en direkt felfri bil heller, tänker närmast på Höga kostnader-tråden. :D

Sen beror det helt och hållet på vem som köper, personligen skulle jag aldrig köpa en bil med de miltalen av den enkla anledningen att jag åker en hel del och då är man uppe i 30k ganska snabbt. Sen sker det väl nåt magiskt vid 20k mil där värdet sjunker mer och bilen blir bra mycket mera ointressant på marknaden. :)

Och som Amli påpekat så snackar vi ju om en ganska vanlig bil där det bara är att välja och vraka, men som sagt med rätt köpare så är det ju inga problem. :)
av maba
Ronnbaeck skrev:Mamma och pappa ville inte köpa r-design p.g.a lyssna nu.. haha.. för den var sänkt 20mm??? .. va? aja..de ville helst ha en xc70 men då fick de inte ett sådant bra erbjudande!..de åker mycket till fjällen och så.. fast glömde skriva att de tog r-design dimljusen! så den blir bra snygg!

Våran V70 d5 awd -06 är en addition, svartmetallic, vinge, 17", mörk inredning, mugghållare fram och bak, fast drag, (ganska lite utrustning) .. den har servats regebundet på volvo..detta år har vi lagt ut 40000kr för massa grejer som vinkelväxel, inspruning, dioder m.m. problem är väl att den har gått ganska mycket nu 17000mil!
Vet någon vad r-design dimljusen kostar extra (om man redan har momentum där vanliga dimljus ingår)?
Xc90 T8 My22 vs My23

Det som sliter mycket på batterier är s[…]

Tack för input, Cotag – väldigt v&[…]

Det händer att kallstart spridaren bö[…]

Det ska jag göra, problemet dök dock upp[…]