- mån 09 aug 2010, 22:14
#435505
Hei alle!
Jeg kjøpte nylig en ny XC70 aut. (MY10) med nedtrimmet D5 motor for "norske forhold", dvs. 2,4D 163hk 420Nm. Er meget fornøyd med bilen, og motoren fungerer bra til bykjøring men mangler endel seigdrag på landevegen. Har derfor bestemt meg for å "remappe" ECU'en slik at jeg får ut minimum de 205hk motoren/drivlinjen er bygget for, men tenker også på en litt tøffere oppgradering. Så langt har jeg funnet følgende alternativer:
1. Polestar: 225hk/460Nm (med nybilgaranti?)
2. Heico: 230hk/460Nm (med garanti i Tyskland)
3. RICA: 245hk/500Nm
4. BSR: 245hk/520Nm
Er det noen som kan si noe om seriøsitet hos disse. Slik jeg har forstår det, så er Polestar og Heico "Volvo godkjente" og bør tale for at alt går riktig for seg hos dem. Alle leverer jo en software "remapping", men jeg lurer på om denne utføres på samme måte rent teknisk--gjøres det evt. endringer på annet enn ECU (f.eks. automatgear).
Mange spørsmål her, men håper noen sitter på erfaringer de kan dele:)
Jeg kjøpte nylig en ny XC70 aut. (MY10) med nedtrimmet D5 motor for "norske forhold", dvs. 2,4D 163hk 420Nm. Er meget fornøyd med bilen, og motoren fungerer bra til bykjøring men mangler endel seigdrag på landevegen. Har derfor bestemt meg for å "remappe" ECU'en slik at jeg får ut minimum de 205hk motoren/drivlinjen er bygget for, men tenker også på en litt tøffere oppgradering. Så langt har jeg funnet følgende alternativer:
1. Polestar: 225hk/460Nm (med nybilgaranti?)
2. Heico: 230hk/460Nm (med garanti i Tyskland)
3. RICA: 245hk/500Nm
4. BSR: 245hk/520Nm
Er det noen som kan si noe om seriøsitet hos disse. Slik jeg har forstår det, så er Polestar og Heico "Volvo godkjente" og bør tale for at alt går riktig for seg hos dem. Alle leverer jo en software "remapping", men jeg lurer på om denne utføres på samme måte rent teknisk--gjøres det evt. endringer på annet enn ECU (f.eks. automatgear).
Mange spørsmål her, men håper noen sitter på erfaringer de kan dele:)